Ricoh Europe Holdings PLC offentliggör erbjudandehandling

Report this content

Ricoh Europe Holdings PLC (“Ricoh”) offentliggör idag erbjudandehandlingen avseende Ricohs rekommenderade kontanterbjudande till aktieägarna i Carl Lamm Holding AB (publ) (“Carl Lamm Holding”).

Erbjudandehandlingen avseende Ricohs rekommenderade kontanterbjudande till aktieägarna i Carl Lamm Holding att förvärva samtliga utestående aktier i Carl Lamm Holding skickas till direktregistrerade aktieägare i Carl Lamm Holding samt kostnadsfritt tillhandahållas hos Ricoh, adress, 66 Chiltern Street, London, W1U 4AG, Storbritannien och hos Carnegie Investment Bank AB, adress Västra Trädgårdsgatan 15, 103 38 Stockholm. Erbjudandehandlingen finns även tillgänglig på www.fi.se, www.ricoh.se och www.carnegie.se.
Carl Lamm Holding kommer den 30 april 2009 att avge kvartalsrapport för tredje kvartalet 2008/2009. Med anledning av detta avses att hos Finansinspektionen ansöka om godkännande och registrering av ett så kallat tilläggsprospekt som kommer att offentliggöras på Ricohs och Carnegie Investment Bank AB:s hemsidor.
Anmälningsperioden för erbjudandet löper från och med den 24 april 2009 till och med den 15 maj 2009.

Erbjudandet lämnas inte (och inte heller godkänns accept av aktieägare eller av någon annan för aktieägarens räkning) i någon jurisdiktion där genomförandet eller accept av Erbjudandet inte kan ske i enlighet med lagar och regleringar i dessa jurisdiktioner eller där genomförandet eller accept av Erbjudandet förutsätter ytterligare erbjudandehandlingar, registrerings- eller andra åtgärder än de som följer av svensk lag, förutom vid tillämpligt undantag. Erbjudandet riktar sig inte, direkt eller indirekt, till Australien, Hong Kong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA.