Ricoh Europe Holdings PLC offentliggör tillägg till erbjudandehandling

Report this content

Ricoh Europe Holdings PLC (“Ricoh”) offentliggör idag tillägg till tidigare offentliggjord erbjudandehandling avseende Ricohs rekommenderade kontanterbjudande till aktieägarna i Carl Lamm Holding AB (publ) (“Carl Lamm Holding”).

Tillägget till erbjudandehandlingen har upprättats med anledning av att Ricoh har erhållit ytterligare en oåterkallelig accept samt att Carl Lamm Holding den 30 april 2009 publicerat kvartalsrapporten för tredje kvartalet 2008/2009. Tillägget innehåller även ett pressmeddelande avseende att Konkurrensverket i Sverige den 27 april 2009 har godkänt Ricohs planerade förvärv av Carl Lamm Holding.
Tillägget till erbjudandehandlingen finns tillgängligt på www.fi.se, www.ricoh.se och www.carnegie.se.
Acceptperioden löper till och med den 15 maj 2009 och redovisning av likvid beräknas påbörjas omkring den 22 maj 2009.

Erbjudandet lämnas inte (och inte heller godkänns accept av aktieägare eller av någon annan för aktieägarens räkning) i någon jurisdiktion där genomförandet eller accept av Erbjudandet inte kan ske i enlighet med lagar och regleringar i dessa jurisdiktioner eller där genomförandet eller accept av Erbjudandet förutsätter ytterligare erbjudandehandlingar, registrerings- eller andra åtgärder än de som följer av svensk lag, förutom vid tillämpligt undantag. Erbjudandet riktar sig inte, direkt eller indirekt, till Australien, Hong Kong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA.