Ridderheims lanserar Sveriges första osötade julskinka

Report this content

Med julhelgen i sikte lanserar Ridderheims en osötad julskinka under varumärket Mariannelunds Skinka.  Skinkan har tillverkats enligt småländsk tradition och på uteslutande svenskt kött.

Mariannelunds julskinka kokt & senapsgriljerad är en mör och mjäll julnyhet från Ridderheims. Skinkan är nyckelhålsmärkt och helt osötad utan varken tillsatt socker eller andra sötningsmedel.

- På Ridderheims jobbar vi mycket med produktutveckling vilket gör det extra roligt att vara först i Sverige med att kunna presentera en osötad julskinka, säger Mikael Lith kategorichef på Ridderheims.

Med sina rötter i de Småländska skogarna har skinkan tillverkats med omsorg och innehåller enbart småländskt kött. Skinkan har kokats  och handgriljerats med senap och ströbröd på traditionsenligt vis.

Ca pris: 19.90 per hg (199 kr/kg)

Säljs i välsorterade ICA butiker samt i vissa Hemköps butiker, start 1:a advent.

För mer information kontakta: Mikael Lith, kategoriansvarig Ridderheims&Falbygdens Tel: 031-722 55 00 Mobil: 0703-47 30 81 mikael.lith@ridderheims.se

Genom att hela tiden komma med nya och spännande produkter och smaker, både inom delikatesser och charkvaror, ska Ridderheims vara den största inspiratören inom mat och matlagning. Ridderheims Delikatesser startades i maj 1987, och har Sverige som största marknad men exporterar även till bland annat Norge, Danmark, Finland, Island, Holland, Belgien, Irland och Grekland. Ridderheims ägs sedan juni 2008 av Atriakoncernen. Tillsammans med Falbygdens Ost ingår Ridderheims i affärsenheten Atria Scandinavia, som har det bredaste och mest högkvalitativa utbudet av färska delikatesser i Norden. Atria omsätter ca 1,3 miljarder Euro om året. Finland och Sverige är bolagets största marknader.

Taggar: