Starten närmar sig för Ride of Hope Europe – Team Göteborg

Report this content

Den 3 juli startar Ride of Hope Europe – Team Göteborg sin resa mellan Prag och Varberg. Den första etappen går mellan Prag och Dresden och är också den längsta etappen på 176 km och med 2000 höjdmeter. Målgången är den 9 juli i Varberg. Nu kan du som privatperson vara med och sponsra en del av cyklisternas etapper. Allt går direkt till Barncancerfonden.

Etapperna fortsätter sedan: 4 juli Dresden – Cottbus, 5 juli Cottbus – Berlin, 6 juli Berlin – Neubrandenburd, 7 juli Neubrandenburg – Swinoujscie, 8 juli Ystad – Helsingborg, 9 juli Helsingborg – Varberg. Målgången sker vid Södra Fästningshörnan i Varberg kl.16.00 och därefter blir det medaljutdelning, checköverlämning till Barncancerfonden och musikunderhållning av DJ från scenen. Varmt välkomna att heja på cyklisterna längs med deras etapper genom Europa eller vid målgången i Varberg.

Vill du som privatperson vara med och bidra till Barncancerfonden så gör du det lättast här: https://www.barncancerfonden.se/1309413521/

För mer information, vänligen kontakta:
Malin Friis-Liby
Eventansvarig, Ride of Hope Europe – Team Göteborg
Tel: +46 (0) 704-212156
E-post: malin.friis-liby@mflconsulting.se

Om Ride of Hope Europe – Team Göteborg
Ride of Hope Europe är ett av Barncancerfondens många idrottsevents där man som deltagare samlar in pengar till den livsviktiga forskningen. Som deltagare i Ride of Hope Europe blir man medlem i ett cykelteam som tränar och samlar in pengar under ett års tid. Året avslutas med en cykelresa i Europa. I över 30 år har Barncancerfonden finansierat forskning och stöd till drabbade familjer. För 30 år sedan dog nästan alla barn i cancer. Idag överlever 4 av 5. Barncancerfonden är en ideell förening som finansierar majoriteten av all barncancerforskning i Sverige utan bidrag från stat, kommun eller landsting. Barncancerfonden finansierar förutom forskning även stöd till de drabbade familjerna. Detta görs via sex lokalfonder. Dessa fonder genomför olika aktiviteter för barnen och deras familjer. https://rideofhopeuropeteamgoteborg.wordpress.com