Global aktör etablerar nytt koncept i Sverige

Report this content

Global aktör etablerar nytt koncept i Sverige I januari 2004 förvärvade Manpower Inc det globala konsultbolaget Right Management Consultants. Därmed blev Manpower en av världens ledande aktörer inom kompetensförsörjning. I och med köpet integrerades Empower med Right Management Consultants. The Empower Group heter sedan den 1 september Right Management Consultants, i dagligt tal Right. Med 4 500 konsulter i 36 länder är Right världens främsta aktör inom omställning och utveckling av organisationer, ledare och medarbetare. I Sverige finns Right Management Consultants sedan tidigare representerat av Right Sinova. Tillsammans blir de nu Sveriges ledande aktör inom organisation och ledarutveckling. - Det här känns fantastiskt roligt, säger Maria Nilsson, vd för Right Management Consultants i Sverige. Det stärker såväl Manpower som Right Management Consultants globala position. Den omstrukturering som sker i näringslivet gör att det blir en ökad efterfrågan på våra tjänster. Nu blir vi ett starkt konsultföretag med fokus på människans roll i organisationers utveckling. Idag omsätter branschen cirka 2,5-2,7 miljoner kronor och Maria Nilsson tror att omsättningen ökar i framtiden till runt 3 miljarder kronor. - I Sverige omsätter Right 150 miljoner och sedan vi startade Empower år 2000 har vi haft en årlig tillväxt på 15-70 procent och framöver tror vi att tillväxten ligger på cirka 15 procent, säger Maria Nilsson. Tillsammans med Manpower erbjuder Right sina kunder en helhetslösning gällande kompetensförsörjning. - Det är det våra kunder efterfrågar, säger Maria Nilsson. De flesta företag vill arbeta med en partner vad avser kompetensförsörjning och med Manpower kan vi erbjuda det. Tillsammans med Manpower blir vi ett komplett kompetensförsörjningsföretag där vi kan erbjuda våra kunder allt från rekrytering och bemanning till konsulting samt ledar- och organisationsutveckling. Det är en helt ny arena och en omdefiniering av det som varit den traditionella uthyrningsbranschen. För ytterligare information kontakta: Maria Nilsson, vd Right Management Consultants i Sverige, tel. 08-508 859 02 eller 070-377 44 14. Right Management Consultants är ett globalt bolag som under sin 20-åriga historia utvecklats till att bli det ledande konsultföretaget i världen inom omställning och utveckling av organisationer, ledare och medarbetare. Right består i dag av 4 500 konsulter i 36 länder. I Sverige drivs verksamheten av systerbolagen Right Management Consultants och Right Sinova som tillsammans har 150 konsulter. Empower, numera Right Management Consultants, har en historik som ledande inom omställningstjänster och som professionell HR-leverantör. Right Sinova har sedan 1983 varit ett av Sveriges ledande bolag inom organisations- och ledarutveckling. Tillsammans blir nu Right Management Consultants och Right Sinova Sveriges ledande aktör inom omställning och utveckling av organisationer, ledare och medarbetare. Right Management Consultants ingår i Manpowergruppen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/02/20040901BIT21430/wkr0001.pdf Pressmeddelande Global aktör etablerar nytt koncept i Sverige