Adventure Box och Rightbridge i strategiskt samarbete - Ska tillsammans utveckla globala fenomenet Crazy Frog

Stockholm den 22 februari 2024 – Rightbridge Ventures Group AB (Publ) (“Rightbridge Ventures”) och Adventure Box Technology AB (“Adventure Box”) har ingått ett ett strategiskt partnerskap för att tillsammans utveckla det världsberömda digitala fenomenet "Crazy Frog". Partnerskapet har som mål att skapa synergier mellan parterna genom nyttjande av varandras tillgångar.

Adventure Box kommer tillsammans med Crazy Frog teamet att aktivt testa olika modeller för samarbeten med målet att driva trafik till plattformen och skapa möjligheter för användargenererade spel på plattformen.

Adventure Box, med sina 500 000 aktiva användare per månad och över fyra miljoner skapade spel, kommer att inleda samarbetet med det världsberömda fenomenet Crazy Frog som har sammanlagt mer än åtta miljarder visningar på sina berömda YouTube-videor och fler än 15 miljoner följare på YouTube.

"Vi ser här ett första resultat av synergier inom gruppen, där 1337 är med och utvecklar och driftsätter nya koncept inom gruppen för att skapa synergier mellan våra bolag. Kombinationen av ett starkt IP och Adventure Box’s plattformens styrka där användare kan på ett enkelt och kreativt sätt skapa världar och spel baserat på Crazy Frog tror vi kommer leda till ett ökat engagemang och trafik till plattformen.” säger Claes Kalborg, VD på Rightbridge Ventures.

“Vi är glada över att se ett första samarbete tillsammans med Rightbridge genom ett så känt IP som Crazy Frog och ser fram emot att jobba tillsammans med teamet för att se vilka möjligheter det kan generera för oss och vår plattform Kogama.” säger Michal Bendtsen, VD för Adventure Box.

För ytterligare förfrågningar, vänligen kontakta:

Claes Kalborg - VD för Rightbridge Ventures Group AB

E-post: Claes.Kalborg@rightbridge.se

Om Rightbridge Ventures:

Rightbridge Ventures är ett investeringsbolag baserat i Stockholm (Sverige), dedikerat till att investera i företag som formar framtiden för e-sport och gaming som en del av den digitala medie- och underhållningsindustrin. För mer information besök www.rightbridge.se eller få uppdateringar genom att följa oss på  LinkedIn.

RightBridge Ventures Group AB (publ)s aktier handlas på Nasdaq First North Growth Market och Corpura Fondkommission AB är Certified Adviser.