Förtydligande om teckningsoptioner av serie TO1 i RightBridge Ventures Group AB

Den 7 mars 2023 beslutade styrelsen för RightBridge Ventures Group AB (”RightBridge” eller ”Bolaget”) att emittera teckningsoptioner av serie TO1 vederlagsfritt till aktieägare i RightBridge. För att erhålla de optioner som aktieägare har rätt till, behöver aktieägaren aktivt teckna sina units vederlagsfritt. Detta genom att fylla i och signera teckning hos sitt institut och sedan erhålla de vederlagsfria teckningsoptionerna.

De som är aktieägare i RightBridge per avstämningsdagen har erhållit en (1) teckningsoption av serie TO1 för varje tio (10) aktier som ägaren ägde på avstämningsdagen.

Totalt emitterades högst 15 594 340 teckningsoptioner av serie TO1 till befintliga aktieägare i RightBridge. Teckningsoptionerna av serie TO1 kommer sedan att vara noterade vid Nasdaq Firth North Market så snart som möjligt efter det att registrering skett vid Bolagsverket och Euroclear, samt tilldelning har skett.

Fullständiga villkor för teckningsoptionerna av serie TO1 finns att tillgå på Bolagets hemsida: www.rightbridge.se

Rådgivare är Hagberg & Aneborn Fondkommision och Eversheds Sutherland Advokatbyrå AB är legal rådgivare.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

Carlos Barrios - VD RightBridge Ventures Group AB
E-post: carlos.barrios@rightbridge.se

RightBridge Ventures är ett investeringsbolag baserat i Stockholm (Sverige) dedikerat till att investera i företag som formar framtiden för e-sport och gaming som en del av den digitala medie- och underhållningsindustrin. För mer information besök www.rightbridge.se eller få uppdateringar genom att följa oss på TwitterInstagram och LinkedIn.