Kommuniké från årsstämma i Rightbridge Ventures Group AB den 17 juni 2024

Vid årsstämma i Rightbridge Ventures Group AB, org.nr 559058–5807, (”Bolaget”) den 17 juni 2024 fattades bland annat följande beslut. För mer detaljerad information om innehållet i besluten hänvisas till kallelsen till årsstämman samt fullständiga förslag till beslut, som tidigare har publicerats och finns tillgängliga på Bolagets hemsida, rightbridge.se.

Fastställande av balans- och resultaträkning, resultatdisposition och ansvarsfrihet mm.
Årsstämman fastställde Bolagets balans- och resultaträkning samt koncernresultaträkning och koncernbalansräkning.

Årsstämman beslutade att ingen utdelning lämnas för räkenskapsåret 2023 och att årets resultat balanseras i ny räkning.

Årsstämman beslutade även att bevilja styrelsen och den verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.

Val av styrelse och revisor

Årsstämman beslutade att styrelsen ska bestå av fem ordinarie styrelseledamöter utan suppleanter.

För tiden intill slutet av nästa årsstämma omvalde årsstämman de befintliga styrelseledamöterna Mads Jørgensen, Christopher Bergstresser, Carl Falkenberg, Nora Henriksson och Tord Steinsvik. Mads Jørgensen omvaldes till styrelsens ordförande.

Årsstämman omvalde det registrerade revisionsbolaget MOORE Allegretto AB till revisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma. MOORE Allegretto AB har meddelat att Patrik Ekenberg kommer att kvarstå som huvudansvarig revisor.

Styrelse- och revisorsarvode

Årsstämman beslutade att arvode till styrelsen ska utgå med 200 000 kronor till styrelsens ordförande och 100 000 kronor till var och en av de övriga ledamöterna.

Årsstämman beslutade att arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning i enlighet med sedvanliga debiteringsnormer.

Beslut om införande av kvalificerat personaloptionsprogram till styrelseledamöter

Årsstämman beslutade, i enlighet med större aktieägares förslag, om A) införande av kvalificerat personaloptionsprogram till styrelseledamöter, B) emission av teckningsoptioner som säkringsarrangemang och C) godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner. Personaloptionsprogrammet består av högst 40 637 140 personaloptioner. Varje personaloption berättigar innehavaren att förvärva en (1) ny aktie i Bolaget till ett lösenpris motsvarande det volymviktade genomsnittspriset för Bolagets aktie på Nasdaq First North Growth Market under en period om två veckor efter Bolagets årsstämma 2024. Personaloptionerna kan nyttjas för teckning av aktier i Bolaget under perioden från och med den 1 juli 2027 till och med den 30 september 2027.

Beslut om införande av kvalificerat personaloptionsprogram till vissa anställda

Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om A) införande av kvalificerat personaloptionsprogram till vissa anställda, B) emission av teckningsoptioner som säkringsarrangemang och C) godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner. Personaloptionsprogrammet består av högst 24 209 360 personaloptioner. Varje personaloption berättigar innehavaren att förvärva en (1) ny aktie i Bolaget till ett lösenpris motsvarande det volymviktade genomsnittspriset för Bolagets aktie på Nasdaq First North Growth Market under en period om två veckor efter Bolagets årsstämma 2024. Personaloptionerna kan nyttjas för teckning av aktier i Bolaget under perioden från och med den 1 juli 2027 till och med den 30 september 2027.

Beslut om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om nyemission av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler

Årsstämman beslutade om bemyndigande för styrelsen att under tiden intill nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen och med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, fatta beslut om nyemission av aktier samt emission av teckningsoptioner eller konvertibler. Emission ska kunna ske mot kontant betalning, med apportegendom eller genom kvittning, eller eljest med villkor. Antalet aktier som ska kunna ges ut med stöd av bemyndigandet ska inte vara begränsat på annat sätt än vad som följer av bolagsordningens vid var tid gällande gränser för aktiekapitalet och antalet aktier.

För mer information, vänligen kontakta:
Claes Kalborg, VD

E-post: claes.kalborg@rightbridge.se

Mads Jorgensen, styrelseordförande
E-post: mvj@bluehorizoninvestment.com

RightBridge Ventures är ett investeringsbolag baserat i Stockholm (Sverige) dedikerat till att investera i företag som formar framtiden för e-sport och gaming som en del av den digitala medie- och underhållningsindustrin. För mer information besök www.rightbridge.se eller få uppdateringar genom att följa oss på  LinkedIn.

RightBridge Ventures Group AB (publ)s aktier handlas på Nasdaq First North Growth Market och Corpura Fondkommission AB är Certified Adviser.