Rightbridge Ventures Group utser Thiago de Freitas som ny VD, med målsättningen att uppnå strategisk tillväxt och marknadsexpansion

Stockholm, Sverige – 30 augusti 2024 – RightBridge Ventures Group AB utser idag Thiago de Freitas som ny verkställande direktör. De Freitas, nuvarande VD för OV Entertainment Group, kommer att tillföra sin omfattande erfarenhet av att bygga strategier och leda RBV in i en ny era av lönsamhet, teknologisk innovation och marknadstillväxt

Claes Kalborg, nuvarande VD, kommer att ta på sig rollen som VD för det helägda dotterbolaget 1337 AB som kommer att fokusera på IP-hantering och leda företaget framåt. "Jag är övertygad om att Thiago kommer att leda det noterade bolaget i rätt riktning, medan jag kan fokusera på att leda IP-delen av verksamheten där min djupa kunskap och erfarenhet kan driva företaget framåt i enlighet med strategin," kommenterar Kalborg.

Under Thiagos ledarskap kommer RBV att stärka sin portfölj genom strategiska förvärv och diversifiering. Detta inkluderar slutförandet av förvärvet av OV Entertainment Group, en framstående aktör inom cross-media-industrin, med fokus på starka varumärken, organisk tillväxt och lönsamhet. Genom att utnyttja den kombinerade operativa och strategiska expertisen från OV-teamet kommer gruppen att tänja på gränserna för underhållningsindustrin som aldrig förr. Deras strategi omfattar spel, film/TV, reklam och teknik & verktyg, allt under ett tak, vilket därmed minskar riskerna och begränsningarna med att verka inom en enda industri.

Med Thiagos vision siktar RBV på att integrera dessa styrkor och expandera sin närvaro till nya industrier, vilket därmed också minskar risker och uppnår stabil och hållbar tillväxt.

"Vi är glada att välkomna Thiago de Freitas som vår nya VD," säger Mads Jørgensen, styrelseordförande i RBV. "Thiagos beprövade meriter inom strategiskt ledarskap och hans innovativa syn på företagstransformering gör honom till den perfekta personen att leda RBV i detta avgörande ögonblick. Hans föreslagna strategi är djärv och framåtblickande, och jag är övertygad om att hans ledarskap kommer att driva företaget att nå våra mål. Vi tror att RBV är i kapabla händer, redo att realisera sin fulla potential och leverera enastående värde till våra aktieägare." Mads Jørgensen fortsätter: "Jag vill personligen, tillsammans med styrelsen, uttrycka ett särskilt tack till Claes Kalborg för att ha lett och styrt företaget genom en svår tid. Företaget har framgångsrikt genomgått en verklig vändning och har nu etablerat en solid grund för framtida tillväxt med en stark, väl beprövad strategi. Att ha Claes Kalborg leda uppbyggnaden av företagets IP/varumärkesverksamhet är en stor tillgång."

Thiago de Freitas är känd för sin förmåga att implementera omvandlande strategier som driver tillväxt och stärker marknadspositionen. När han tillträder sin nya roll på RBV kommer de Freitas att fokusera på att leverera aktieägarvärde och visa marknaden den verkliga potentialen i vår tillväxtstrategi för att positionera RBV som en ledande kraft på marknaden genom diversifierade investeringar och teknologisk innovation.

"Jag är djupt hedrad över att ta på mig rollen som VD för RightBridge Ventures," säger Thiago de Freitas. "Jag är motiverad av möjligheten att leda RBV in i en lovande framtid, bygga vidare på företagets starka grund och driva framåt med en tydlig vision för tillväxt och stabilitet. Jag vill uttrycka min tacksamhet till den nuvarande ledningen för deras förtroende och stöd i den strategi jag har lagt fram. Tillsammans kommer vi att arbeta för att lyfta RBV till nya höjder, förstärka dess portfölj, utforska nya industrier och slutligen uppnå vårt gemensamma mål att göra RBV till en lysande framgångs- och innovationsfyr på marknaden."

Utnämningen av Thiago de Freitas markerar en betydande milstolpe i RBVs resa och återspeglar dess förnyade engagemang för strategisk expansion och teknologiskt ledarskap. När RBV påbörjar detta nya kapitel under de Freitas ledning är företaget positionerat för att sätta nya standarder i sin sektor och leverera värde till alla sina intressenter.

Om RightBridge Ventures Group

RightBridge Ventures AB är ett börsnoterat investeringsbolag på Nasdaq First North som fokuserar på e-sport, spel och digital underhållning. RBV är engagerat i att identifiera och investera i högpotentialföretag som formar framtiden för digitalt innehåll och underhållning. Med ett strategiskt fokus på teknikdriven tillväxt strävar RBV efter att leverera långsiktigt värde till sina aktieägare.

Kontakt:

Thiago de Freitas, VD Rightbridge Ventures Group AB