• Riksbyggen/

Anna-Karin Norrman ny marknadsområdeschef för Riksbyggens fastighetsförvaltning i Göteborg

Den 1 december tillträder Anna-Karin Norrman som ny marknadsområdeschef för Riksbyggens fastighetsförvaltning i Göteborg. Anna-Karin Norrman kommer närmast från tjänsten som verksamhetschef för Ronald McDonald Hus i Göteborg.

– Jag tilltalas av Riksbyggens ambition att kombinera affärsmässighet med delaktighet och långsiktighet med nytänkande och ser verkligen fram emot att få vara en del i Riksbyggens Göteborgs-team där vi tillsammans kommer skapa och utveckla ännu mer attraktiva boendemiljöer i Göteborg, säger Anna-Karin Norrman.

Anna-Karin är utbildad civilekonom men har även en sjukgymnastexamen med sig i bagaget. Tidigare har hon bland annat arbetet med försäljning, marknadsföring och projektledning inom medicinteknik och på Västsvenska Handelskammaren. De senaste tio åren har Anna-Karin arbetat som verksamhetschef för Ronald McDonald Hus i Göteborg med ansvar för såväl verksamhet som fastighet och projektansvar för en omfattande utbyggnad som stod färdig i augusti 2017.

– Jag flyttade till Göteborg från Småland som ung och idag ser jag det som min hemstad och den plats där mina barn har fått växa upp. Göteborg, precis som andra städer, behöver växa och utvecklas på ett hållbart sätt med miljöer där människor känner sig trygga och trivs med att både bo, arbeta, studera, roa sig och umgås tillsammans, säger Anna-Karin.

Riksbyggen förvaltar mer än 20 000 bostadsrätter Marknadsområde Göteborg, som spänner över sju kommuner, och ytterligare nästan 55 000 hyresrätter.

Riksbyggens fastighetsförvaltning i Göteborg har ca 20 kommersiella och offentliga kunder med blandade uppdrag som drift, städ och skötsel. Riksbyggens fastighetsförvaltning i Göteborg har cirka 110 åretruntanställda och cirka 15 säsongsarbetare under sommarsäsongen.

Anna-Karin Norrman, marknadsområdeschef Riksbyggen, tel 0704-21 36 20

--------------------------------