Inflyttning i Riksbyggens sista projekt i Sannegårdshamnen

Just nu pågår inflyttningen i det tionde och sista bostadsprojektet som Riksbyggen uppfört i Sannegårdshamnen i Göteborg. Röda mattan rullas nu ut för de boende i Brf Kajutan.

– Det känns historiskt att kunna välkomna de boende till Brf Kajutan, Riksbyggens sista etapp i Sannegårdshamnen. Riksbyggens arbete i Sannegårdshamnen är ett bra exempel på hur vi med ett långsiktigt perspektiv arbetar som samhällsutvecklare, säger Martin Lundblad, sälj- och marknadsansvarig på Riksbyggen och som i dessa dagar är på plats vid Brf Kajutan och hjälper de nyinflyttade till rätta.

Inflyttningen i Brf Kajutan pågår i slutet av denna vecka och den 6-7 februari. Brf Kajutan består av 22 bostadsrätter i storlek 2-3 rum och kök. Avståndet till hamnbassängen är tio meter.

Det första spadtaget för bostadsprojekten i Sannegårdshamnen togs tisdagen den 20 februari år 2001 av bland andra Göran Johansson, som då var kommunstyrelsens ordförande i Göteborg.

Följande projekt har Riksbyggen uppfört i Sannegårdshamnen:

Brf Sannegårdshamnen
Miraplatsen – friköpta radhus