Pressinbjudan: Bostadsminister Stefan Attefall inviger Ekhagens studentbostäder

Varmt välkommen  att delta måndagen den 24 oktober då civil- och bostadsminister Stefan Attefall inviger Ekhagens studentbostäder.

Ekhagens modulbyggda studentbostäder ligger på Elektravägen och består av 96 studentlägenheter med egen ingång via loftgång i tre byggnader. På området finns ett allaktivitetshus med tvättstuga, allrum och bibliotek. Huset har även utrustats med den senaste teknologin i form av bland annat digitala post- och paketboxar och elektroniska dörrlås.

Plats: Ekhagsringen

Datum: 24 oktober, 2011

Tid: 14:30 – 16:30

Program:
14:30 Mingel med buffé och dryck
15:00 Välkomna – Aydin Nuay, partner Husgruppen.
15:15 Invigning av Bostadsminister Stefan Attefall – ”Kreativa lösningar för fler studentbostäder”
15:30 Mats Green, Kommunalråd Jönköping
15:40 Per Hallerstig, vd för Högskoleservice i Jönköping AB
15:45 Presentation av konceptet för Ekhagens Studentboende
16:00 Fortsatt mingel och visning av studentboendes lokaler

Vid frågor, kontakta:
Urban Antoniusson, Husgruppen AB; 0706-347907
Göran Bard, Riksbyggen, 036- 108 429
Lars Birging, Marknadschef, Combiplate AB, 070-3247365

Vi som bjuder in:
Husgruppen AB: Husgruppen AB äger och har, i samarbete med Högskolan i Jönköping, utvecklat Ekhagens studentbostäder.
Riksbyggen: Riksbyggen har utsetts till fastighetsförvaltare för området med ansvar för den ekonomiska förvaltningen, fastighetsskötsel, lokalvård och energitjänster och att genomföra årliga besiktningar.
Combiplate: Combiplate har utvecklat ett system av digitala post- och paketboxar och en unik möjlighet att skicka och ta emot paket direkt från trappuppgången som byggnaderna utrustats med.