Riksbyggen är Skånes bästa företag inom fastighetsförvaltning

Riksbyggen har återigen vunnit pris som Skånes bästa företag inom förvaltning. Priset, Real Estate Award 2011, delades ut av det ideella och oberoende Øresundsinstituttet med motiveringen: För att med ansvar och trygghet som ledord skapa långsiktiga relationer till kundens bästa!

- Det här känns väldigt roligt för alla i Riksbyggens personal i regionen som delar det här priset med varandra. Det känns som ett kvitto på att vi gör ett bra jobb och att vårt arbete med kundrelationerna gett resultat, säger Petra Sörling, marknadsområdeschef Riksbyggen.

I januari fick Skånes fastighetsägare möjligheten att betygsätta de olika förvaltarna i Öresundsregionen på en skala på 1-5 . Bakom undersökningen står Øresundsinstituttet, Fastighetsägarna Syd och Centrum för Fastighetsföretagande på Malmö Högskola. En jury bestående av Anders Olshov, vd Øresundsinstituttet, Eva Engquist, vice rektor Malmö Högskola, och Stefan Lindvall, vd för Fastighetsägarna Syd, har därefter bedömt enkätsvaren.

Precis som 2009 vann Riksbyggen kategorin Förvaltning, i år följt av HSB och Fasticon. Totalt elva förvaltare bedömdes i denna kategori och Riksbyggen var sammantaget den förvaltare som bedömdes som den bästa utifrån antalet svar och betyg. Priset delades ut på den välbesökta konferensen Real Estate Öresund.

- Konferensen syftar till att skapa en mötesplats för fastighetsbranschen och priser inom Förvaltning, Värdering och Lokaluthyrning syftar till att uppmärksamma duktiga aktörer inom regionen, berättar Anders Olshov, vd Øresundsinstituttet .

Läs mer om konferensen här

Läs mer om Riksbyggens tjänster inom fastighetsförvaltning här.

Øresundsinstituttet är en ideell organisation som finansieras av samhälle och näringsliv i Sverige och Danmark. Verksamheten sker utan vinstintresse. Vårt uppdrag är att ta fram oberoende analyser och följa utvecklingen i Øresundsregionen.  Som ett led i att föra ut våra analyser och översikter ger Øresundsinstituttet ut rapporter, arrangerar konferenser samt ger ut den dansk-svenska samhällsekonomiska tidskriften Job & Magt.