Start för Brf Korseberg Strand i Vänersborg

Efter succén med Brf Korseberg Park öppnar Riksbyggen upp intresseanmälan för etapp 2, Brf Korseberg Strand. Korseberg Strand kommer att innehålla 40 nya bostäder i två plan, antingen med balkong eller uteplats.

Byggandet av Brf Korseberg Park pågår för fullt och inflyttningen, som kommer att ske etappvis, är planerad att börja i november 2018.

– Brf Korseberg Park blev snabbt slutsålt och det finns en fortsatt stark efterfrågan. Därför väljer vi att redan nu öppna intresseanmälan för Brf Korseberg Strand och säljstarten blir under 2018, säger Karin Ekström, sälj- & marknadsansvarig för på Riksbyggen.

Korseberg Strand bjuder på ett boende i en idyllisk miljö – precis vid vattnet, grönska och naturlig rekreation. Lägenheterna är i storlek 2-4 rum och kök med flexibla planlösningar som gör att lägenheterna passat för många olika målgruppers behov, allt från singelhushåll till familjer och villasäljare med utflugna barn.

– En nyhet är också att Riksbyggen nyligen har utökat sitt redan omfattande skyddsnät som gör att kunden kan känna sig trygg med sin bostadsrättsaffär, Trygghetsfilosifin. Ersättning för dubbel boendekostnad i upp till 12 månader, möjlighet att flytta fram tillträdesdag och avbokningsskydd är nya delar som alla köpare kan ta del av, berättar Karin Ekström.

I varje Riksbyggenprojekt är hållbarhetsfrågorna centrala. Till exempel använder vi Riksbyggens unika hållbarhetsverktyg i varje projekt och när husen är klara stannar vi kvar och tar hand om förvaltningen. Därför är det naturligt för oss att alltid tänka långsiktigt.

Karin Ekström, sälj- & marknadsansvarig på Riksbyggen, 0522-65 44 55
karin.ekstrom@riksbyggen.se