Inbjudan till presslunch

Uppsalahems styrelse har tagit beslut om en omfattande fastighetsaffär som innefattar bland annat Studentstaden. Uppsalahem och Dombron bjuder därför in till en gemensam presslunch torsdagen den 5 maj 2011.

I september 2010 offentliggjordes att Uppsalahem och Dombron hade för avsikt att genomgå en omfattande fastighetsaffär. Affären innebär i korthet att Uppsalahem köper Dombrons 4 300 studentbostäder och att Dombron köper bland annat de vård- och stödboenden, trygghets- och seniorbostäder som Uppsalahem äger.

Uppsalahems och Dombrons styrelser har nu fattat beslut om affären och dess slutgiltiga utformning som innebär betydelsefulla utvecklingsmöjligheter för Uppsala. Uppsalahem och Dombron välkomnar dig därför till en presslunch imorgon torsdag den 5 maj.

För anmälan, vänligen kontakta Linda Ryttlefors, kommunikationschef Uppsalahem, e-post: linda.ryttlefors@uppsalahem.se, telefon: 0730-48 89 59.

Tid och plats: torsdag den 5 maj 2011, kl. 11.30 Uppsalahems huvudkontor, S:t Persgatan 28, Uppsala

Varmt välkommen!

Deltagande
Vid presslunchen deltar Uppsalahems vd Mikael Rådegård, Dombrons vd Jan-Erik Höjvall, Dombrons vice vd Ilija Batljan och Uppsalahems styrelseordförande Peter Nordgren (fp).

Mikael Rådegård, vd Uppsalahem, tel. 018-727 34 01
Jan-Erik Höjvall, vd Dombron, tel. 070-553 80 04