Jan Gunneriusson blir teknisk chef på Rikshem

Rikshem har utsett Jan Gunneriusson till teknisk chef. Jan tillträder sin tjänst på Rikshem i december och kommer senast från rollen som teknikområdeschef Stockholm City på Vasakronan.

Jan Gunneriusson har över 30 års erfarenhet från fastighetsbranschen och kommer senast från Vasakronan, där han varit verksam i elva år och sedan 2011 varit teknikområdeschef för Stockholm City. Jan har dessförinnan även innehaft chefspositioner på AP Fastigheter.

I rollen som teknisk chef på Rikshem kommer Jan Gunneriusson att ansvara för det övergripande utvecklings- och samordningsarbetet för förvaltningens tekniska frågor. Han kommer att rapportera till Fredrik Edlund, förvaltningschef, och blir en del av Rikshems förvaltningsledning.

- Med sin bakgrund och erfarenhet tillför Jan Gunneriusson viktig kompetens som kommer bidra till att utveckla vårt förvaltningsarbete ytterligare. Vi är väldigt glada att Jan nu börjar hos oss, säger Fredrik Edlund, förvaltningschef på Rikshem.

- Jag ser verkligen fram emot att bli en del av Rikshem och att få bidra till bolagets tekniska utveckling och affär, säger Jan Gunneriusson.

Fredrik Edlund, förvaltningschef, Rikshem: 010-70 99 338, fredrik.edlund@rikshem.se

Filip Lindmark, kommunikatör, Rikshem: 010-70 99 865, filip.lindmark@rikshem.se