Ny ledamot i Rikshems styrelse

Andreas Jensen har utsetts till ny ledamot i Rikshem AB (publ)s styrelse.

Vid årsstämman den 28 mars 2019 valdes Andreas Jensen till ny ordinarie ledamot i Rikshems styrelse. Det innebär att Rikshems styrelse utökas med en styrelseledamot och nu består av sju ordinarie ledamöter.

Andreas Jensen

Andreas Jensen är född 1981 och är civilingenjör från Lunds tekniska högskola. Han är idag Senior Portfolio Manager, alternativa investeringar på Fjärde AP-fonden, med fokus på infrastruktur och reala tillgångar. Andreas Jensen har tidigare varit affärsutvecklingsdirektör på MTR Nordic och dessförinnan arbetat på Skandia Liv med alternativa investeringar/infrastruktur. Han har även varit politiskt sakkunnig på Miljödepartementet och managementkonsult på McKinsey & Company.

Rikshems styrelse består sedan årsstämman av: Bo Magnusson (ordförande), Pernilla Arnrud Melin, Lena Boberg, Liselotte Hjorth, Andreas Jensen, Per-Gunnar Persson och Per Uhlén.

Denna information är sådan information som Rikshem AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 mars 2019 kl. 08:10 CET.

Rikshem är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Vi äger bostäder och samhällsfastigheter i utvalda kommuner och erbjuder ett tryggt, trivsamt och flexibelt boende i attraktiva lägen. Vi ska vara en långsiktig samarbetspartner till kommuner, landsting och statliga myndigheter. Rikshem ägs av Fjärde AP-fonden och AMF Pensionsförsäkring AB. Läs mer på rikshem.se