Ny ledamot i Rikshems styrelse

Frida Olsson har valts till ny styrelseledamot i Rikshem AB (publ) vid extra bolagsstämma i Rikshem AB (publ) den 1 december 2023.

Frida Olsson ersätter Andreas Jensen som lämnar uppdraget som styrelseledamot i samband med att han lämnar sin anställning på Fjärde AP-fonden. Frida Olsson, född 1988, har en högskoleingenjörsexamen i byggteknik från Karlstad universitet samt en master inom samhällsbyggnad från KTH. Hon arbetar idag som portföljförvaltare på Fjärde AP-fonden och är även styrelseledamot i Svenska Handelsfastigheter. Tidigare har Frida Olsson bland annat arbetat med corporate finance och finansiering inom fastigheter på SEB och Danske Bank.

Rikshems styrelse består numera av: Kerstin Lindberg Göransson (styrelseordförande), Pernilla Arnrud Melin, Siv Malmgren, Zdravko Markovski, Frida Olsson, Per-Gunnar Persson och Peter Strand.

För ytterligare information:

Denna information lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 1 december 2023 kl. 11:27 CET.

Rikshem är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Vi äger, förvaltar och utvecklar bostäder och samhällsfastigheter i utvalda kommuner och erbjuder ett tryggt, trivsamt och flexibelt boende i attraktiva lägen. Rikshem ska vara en långsiktig samarbetspartner till kommuner och ägs av Fjärde AP-fonden och AMF Tjänstepension AB. Läs mer på rikshem.se