• Rikshem/

Pressinbjudan: Rikshem utvecklar Sorgenfri och byggstartar sitt första nyproduktionsprojekt i Malmö

Rikshems första nyproduktionsprojekt i Malmö byggstartar nu och i kvarteret Brännaren kommer Rikshem att uppföra 260 nya lägenheter. De första hyresgästerna planeras att hälsas välkomna under 2024. Byggstarten firas med traditionsenligt spadtag.

Under arrangemanget talar Anette Frumerie, vd Rikshem, Carina Nilsson, kommunfullmäktiges ordförande i Malmö samt Tomaz Bodmark, vd Betonmast.

Evenemanget kommer att vara utomhus på byggarbetsplatsen och i samband med detta bjuds det på förtäring i form av lunch och fika.

Datum och tid: Torsdag 2 juni kl 11:00-12:00

Plats: Byggarbetsplatsen på Industrigatan/Nobelvägen.

Välkommen!

Hos Rikshem bor du hållbart i en unik stadsdel med industriellt arv

Hos Rikshem kan du leva och bo hållbart. Sorgenfi i centrala Malmö har ett industriellt arv och utvecklas nu genom flera pågående projekt till en helt unik stadsdel. Hyresgäster i Brönnestad 1 och 2 kommer att erbjudas både bilpool med elbilar från det egna garaget och en cykelpool med ellådcyklar. Behöver hyresgästerna laga sin cykel ordnas det enkelt i fastighetens egen cykelverkstad.

För den som jobbar hemma kommer det att finnas ett kontorshotell/kontorscafé att använda. Två gånger per år bistår Rikshem hyresgäster med att transportera bort grovsopor, för att minska behovet av egen bil. Cykelparkeringar kommer det finnas gott om, både på markplan och i källare. Läs mer om projektet på rikshem.se

Peter Skeppström, Press- och PR-ansvarig Rikshem, +46 765 39 94 75, peter.skeppstrom@rikshem.se