Pressinbjudan: Spadtag och invigning i Kadettbyn på Galgberget i Halmstad

Nu invigs 87 nya lägenheter i Kadettbyn och samtidigt tar vi ett spadtag för ytterligare 50 bostäder som ska byggas i området. Samtliga lägenheter hyrs ut till Fortifikationsverket för att kunna nyttjas av Försvarsmakten.

Fortifikationsverket hyr sedan tidigare 265 lägenheter av Rikshem i Halmstad. Nu invigs 87 ytterligare lägenheter, i Kadettbyn, och efter detta spadtag kommer ytterligare 50 lägenheter att tillkomma. Totalt sett kommer det att röra sig om 402 lägenheter när de sista lägenheterna är färdigställda.

Om evenemanget:

Vid 13:30 kommer det traditionsenliga spadtaget att ske för de 50 nya lägenheterna. Efter det invigs och visas de färdigbyggda lägenheterna.

Anette Frumerie, VD Rikshem, Jenny Axelsson, kommunstyrelsens vice ordförande i Halmstad kommun samt överste Mikael Beck, chef för Halmstads garnison, kommer att tala under eventet.

I anslutning till evenemanget bjuder vi på fika.

Datum: Torsdag 25 november
Tid: 13:30-14:30
Plats: Vid byggbodarna mitt emot Flottiljvägen 2-6

Har du egen bygghjälm och varselväst så glöm inte att ta på dig dessa då vi kommer vara på en byggarbetsplats.

Anpassningar med anledning av coronapandemin
Rikshem följer de råd och rekommendationer som lämnas av Folkhälsomyndigheten. Evenemanget kommer att vara utomhus och vi vill påminna om att hålla avstånd samt att stanna hemma och du är sjuk eller upplever minsta symtom.

Peter Skeppström
Press- och PR-ansvarig
peter.skeppstrom@rikshem.se

+46 765 39 94 75