• Rikshem/

Pressinbjudan: Välkommen på spadtag för Rikshems ombyggnation av Tallidens seniorcenter

Nu startar Rikshem renoveringen och utvecklingen av Tallidens seniorcenter. Vi välkomnar därför till spadtag fredagen den 2 september för att inviga projektet.

Under arrangemanget talar Anette Frumerie, vd Rikshem, Mats Gerdau, Kommunstyrelsens ordförande i Nacka och Dalia Ramzi, vd SH-Bygg.

Datum: Fredagen den 2 september

Tid: kl. 11:00-12:00

Evenemanget hålls utomhus vid Tallidens seniorcenter, Helgesons väg 5, Nacka. Vi bjuder på enklare lunch och fika

Kort om projektet: Framarbetat projektförslag innefattar tillbyggnation av ca 300 kvm samt en invändig totalrenovering av befintlig byggnad. Rikshem har tillsammans med Nacka kommunen utarbetat ett förslag där lokalerna byggs om för att utöka antalet boenderum och där logistik och överblick förbättras. Som en del av utvecklingen kommer installationer och ytskikt att ses över samtidigt som det installeras bergvärme med kyla. En del i projektet är även att utveckla den kringliggande utemiljön.

Peter Skeppström, press- och PR-ansvarig, 076-539 94 75, peter.skeppstrom@rikshem.se

Rikshem är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Vi äger, förvaltar och utvecklar bostäder och samhällsfastigheter i utvalda kommuner och erbjuder ett tryggt, trivsamt och flexibelt boende i attraktiva lägen. Rikshem ska vara en långsiktig samarbetspartner till kommuner och ägs av Fjärde AP-fonden och AMF Tjänstepension AB. Läs mer på rikshem.se