Rikshem erbjuder sommarjobb till 155 ungdomar

I år välkomnar Rikshem 155 ungdomar i åldern 16-19 som bor Rikshems fastigheter att sommarjobba. Rikshems sommarjobbsplatser har ökat för varje år sedan starten 2011.

- Att ta samhällsansvar som en långsiktig aktör blir allt viktigare i näringslivet både för aktieägare och kunder. Därför är det extra roligt att Rikshem är det bolag som erbjuder flest sommarjobb per anställd i hela Sverige (155 sommarjobb i relation till 130 anställda). Rikshem bidrar till samhällsutvecklingen genom att göra det möjligt för ungdomar att komma ut i arbetslivet, säger Ilija Batljan, vice vd och chef för affärsutveckling på Rikshem.

År 2015 erbjuder Rikshem sommarjobb på orterna Uppsala, Sigtuna/Märsta, Västerås, Helsingborg, Nyköping, Norrköping, Kalmar, Södertälje och Solna.

Ansökningsperioden är mellan 2 februari och 8 mars. Ansökan sker via rikshem.se

Fakta Rikshems sommarjobb
• Som ett led i Rikshems CSR-arbete vill vi erbjuda sommarjobb till ungdomar som bor i våra fastigheter
• Projektet att anställa unga för sommarjobb initierades 2011, 2012 anställdes 36 sommarjobbare och ökade till 74 anställda 2013.
• 2014 ökade Rikshem antalet sommarjobbare ännu en gång och anställde 125 sommarjobbare på nio orter i landet – Uppsala, Sigtuna/Märsta, Västerås, Helsingborg, Nyköping, Norrköping, Kalmar, Solna och Södertälje

CSR