Rikshem erbjuder unga sommarjobb

Som ett led i vårt engagemang i socialt ansvarstagande erbjuder Rikshem för andra året i rad tillsammans med lokala samarbetspartners sommarjobb till ett antal ungdomar som bor i våra fastigheter i Uppsala, Sigtuna/Märsta, Västerås, Nyköping, Norrköping, Helsingborg och Kalmar.
Totalt kommer ungefär 80 ungdomar erbjudas arbete med utomhusskötsel av våra fastigheter.

- Förra sommarens satsning på sommarjobb till ungdomar i Uppsala ger mersmak. Vi fick möjlighet att introducera en grupp ungdomar på arbetsmarknaden med hela anställningsprocessen från ansökan till anställningsintervju och kontraktsskrivning. Vi tror att ungdomarna på detta sätt dels får en inblick i hur man söker arbete, dels får erfarenhet av arbetslivets villkor. En enkät som skickades ut till alla ungdomar i slutet av varje arbetsperiod visar också på stor uppskattning från ungdomarna och en positiv syn på arbetsliv. Därför satsar vi på sommarjobb på flera orter i år. Vi hoppas att flera bostadsbolag vill dra sitt strå till stacken och satsa på att anställa ungdomar under sommarmånaderna, säger Ilija Batljan, vice vd Rikshem.

Kontakt:
Ilija Batljan, vice vd, tel 070-518 39 67, Ilija.batljan@rikshem.se
Annika Bayard, kommunikationsansvarig, tel 010-70 99 341, annika.bayard@rikshem.se