Rikshem frågar Östersundsbor om mobilitetslösningar

Rikshem riktar nu en kampanj till boende i Östersund där bolaget efterfrågar Östersundsbornas bästa tips kring vilka mobilitetslösningar de saknar i vardagen.

Mobilitetslösningar är något som blir allt vanligare i vardagen. Bil- eller cykelpooler är exempel på mobilitetslösningar som används på flera orter i Sverige idag. I samband med att Rikshem utvecklar området Körfältet släpper bolaget en digital mobilitetskampanj med syfte att lyssna in vilka lösningar som skulle underlätta vardagslivet.

-          Vi har jobbat med mobilitetslösningar på flera orter i Sverige och märker att det finns en efterfrågan på service och tjänster som underlättar för våra hyresgäster i vardagen. Men inför att vi nu utvecklar området Körfältet här i Östersund så ville vi gå ut och fråga brett. Vi hoppas naturligtvis hitta en idé som ingen annan har tänkt på men som tillför det där vi alla saknar i vardagen, säger Rikshems fastighetschef Niklas Strandberg.

Hos Rikshem ska man kunna leva och bo hållbart. Vi vet att våra kunder hela tiden söker efter lösningar för att underlätta livet men också för att minska klimatavtrycken i vardagen. Rikshem arbetar därför aktivt med att anpassa mobilitetslösningar efter lokala behov, med syfte att minska exempelvis behovet av bil i vardagen, och där målet är att bli klimatneutrala 2045.

För att läsa mer om kampanjen besök rikshem.se

Peter Skeppström, Press- och PR-ansvarig Rikshem, +46 765 39 94 75, peter.skeppstrom@rikshem.se