Rikshem rekryterar Fastighetschef till Umeå

Rikshem har rekryterat Johan Brändström som fastighetschef för Umeå. Johan kommer närmast ifrån Umeå Energi där han har haft ett antal seniora roller, senast som avdelningschef för Affär & Produkt. Johan är utbildad civilingenjör i energiteknik vid Umeå Universitet.

Rikshem vill växa i Umeå och har höga ambitioner om att driva en affärsmässig och hållbar förvaltning där fastighetschefen leder den lokala och regionala utvecklingen framåt. Johan Brändström har gedigen erfarenhet inom energi- och fastighetsområdet samtidigt som han är väletablerad i regionen med ett stort lokalt nätverk.

- Det känns otroligt kul och spännande med det uppdrag jag fått hos Rikshem. Jag har jobbat med fastighetsrelaterade produkter och tjänster under de senaste 10 åren och har god insikt i utvecklingsmöjligheter för fastigheter ur ett hållbarhetsperspektiv. Jag ser verkligen fram emot att lära känna teamet i Umeå och driva förvaltning och utveckling i regionen, säger Johan Brändström.

Johan Brändström blir en del av regionledningen för Norra Sverige som leds av Anna-Karin Eriksson:

- Vi är mycket glada över att knyta Johan till regionledningen för Norra Sverige. Med sin bakgrund och kompetens blir Johan en tillgång för utveckling såväl regionalt som lokalt. Vi vill växa i Umeå genom utveckling både av nya och befintliga områden. Johans engagemang för energieffektivisering ligger helt i linje med vårt hållbarhetsarbete säger Anna-Karin Eriksson, regionchef, Norra Sverige, Rikshem

Johan Brändström ansluter till Rikshem i april.

Anna-Karin Eriksson, Regionchef Region Norra Sverige, Rikshem: 010-70 99 322, anna-karin.eriksson@rikshem.se

Frida Löwengren, Kommunikatör, Rikshem: 072-050 73 54, frida.lowengren@rikshem.se