Rikshem rekryterar inköpschef

Rikshem har rekryterat Lisa Tingström som inköpschef. Lisa kommer närmast från rollen som upphandlingschef i Österåkers kommun och har erfarenhet från både privat och offentlig sektor.

Lisa Tingström har en lång bakgrund inom upphandling och lockades av Rikshems fokus på en hållbar affär:

- Rikshems höga ambitioner om att driva en affärsmässig och hållbar förvaltning där inköpsavdelningen har en central roll att fylla gjorde att jag sökte tjänsten direkt. Bolagets värderingar stämmer väl överens med mina egna och jag är stolt och glad över att få vara med och bidra till bolagets fortsatta expansion, säger Lisa Tingström.

Rikshem har vuxit snabbt och utvecklats till ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. I rollen kommer Lisa Tingström att arbeta med utveckling och implementering av långsiktiga inköpsstrategier för bolaget.

- Med rekryteringen av Lisa Tingström tar vi nu nästa steg i arbetet med att skapa förutsättningar för ett hållbart och långsiktigt inköpsarbete. Med Lisa får vi en kompetent och driven inköpschef med bred erfarenhet av upphandlingar, inköp, och avtal. Jag ser fram emot att få arbeta tillsammans med henne och hälsar henne varmt välkommen till Rikshem, säger Anders Lilja, CFO på Rikshem.

Lisa ansluter till Rikshem i april.

Anders Lilja, CFO, Rikshem: 010-70 99 308, anders.lilja@rikshem.se

Frida Löwengren, Kommunikatör Rikshem072-050 73 54, frida.lowengren@rikshem.se