Rikshem säljer mark i Stockholm till Bonava

Rikshem har tecknat avtal om försäljning av 120 byggrätter i Axelsberg, Stockholm. Köpare är Bonava. Affären om 229 MSEK är villkorad av detaljplan med förväntat antagande i början av 2022.

– Rikshem fortsätter att utveckla attraktiva byggrätter i vårt eget bestånd. Ofta för egen nyproduktion av hyresrätter eller samhällsfastigheter som vi äger och förvaltar i syfte att utveckla våra områden, men även för att på en stark marknad kunna avyttra byggrätter som möjliggör bostadsrätter, säger Anette Frumerie, vd Rikshem.

Rikshem har flera detaljplaneprocesser som är i slutfasen och som förväntas generera färdiga byggrätter under de närmaste åren, bland annat i Helsingborg, Luleå, Malmö, Nacka och Uppsala.

Andrea Cedwall, transaktionschef, Rikshem: 010-70 99 203, andrea.cedwall@rikshem.se
Jennie Wolmestad, kommunikationschef, Rikshem: 070-687 18 57, jennie.wolmestad@rikshem.se

Rikshem är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Vi äger, förvaltar och utvecklar bostäder och samhällsfastigheter i utvalda kommuner och erbjuder ett tryggt, trivsamt och flexibelt boende i attraktiva lägen. Rikshem ska vara en långsiktig samarbetspartner till kommuner och ägs av Fjärde AP-fonden och AMF Pensionsförsäkring AB. Läs mer på rikshem.se