Rikshem tar spadtag för utveckling av familjevänliga Västra Blombacka

Rikshem välkomnar till spadtag när vi nu bygger 130 nya lägenheter i familjevänliga Västra Blombacka. På platsen byggs och utformas ett attraktivt boende med hållbara livsmiljöer som kommer att bli ett positivt tillskott för Blombacka. Här utvecklas nu området för att skapa ett attraktivt och tryggt område med möjlighet till mer liv och rörelse.

Fakta om projektet:

• Tar vara på solens energi. Solceller på taket för att täcka delar av byggnadens elbehov.
  • Låg energiförbrukning. Högre energiprestanda än boverkets krav, ett sätt att bidra till minskad energiförbrukning under byggnadens livslängd.
  • En trygg och fin utemiljö. Rikshem arbetar tillsammans med hyresgäster och landskapsarkitekter för att lyfta områdets utemiljö.

Under evenemanget talar:

Anette Frumerie, VD Rikshem

Boel Godner (S) kommunstyrelsens ordförande i Södertälje kommun

Pether Fredholm, VD JSB

Datum: Onsdag 29 september
Tid: 11:30-12:30
Plats: Byggarbetsplatsen intill Fjärilsstigen, Västra Blombacka, Södertälje (Kartlänk)

Anpassningar med anledning av coronapandemin

Rikshem följer de råd och rekommendationer som lämnas av Folkhälsomyndigheten. Evenemanget kommer att vara utomhus och vi vill påminna om att hålla avstånd samt att stanna hemma och du är sjuk eller upplever minsta symtom.

Peter Skeppström

Press- och PR-ansvarig