Rikshem tecknar hyresavtal med Coop på Kallkällan i Luleå

Fastigheten Kallkällan 9 på Lingonstigen 33 i Luleå har ett av de bästa affärslägena på Bergviken i Luleå. Till våren 2022 öppnar Coop en helt ny 800 kvm stor matbutik i fastigheten.

Rikshem bygger en ny Coop-butik på Kallkällan i Luleå, satsningen beräknas stå klar i början av nästa år. Den nya matbutiken är en del av utvecklingen i området Kallkällan där Rikshem äger över 200 lägenheter och en förskola.

– Med sitt centrala läge är Kallkällan ett av Luleås populäraste boendeområden för barnfamiljer. Området växer starkt och matbutiken är en viktig etablering för närservice och ger en enklare vardag för våra hyresgäster och andra närboende i området, säger Ulf Ohlsson, fastighetschef på Rikshem i Luleå.

Rikshem har sedan tidigare byggt utegym för att utveckla boendemiljön på Kallkällan.

– Genom ett helhetsperspektiv utvecklar Rikshem långsiktigt hållbara områden, säger Ulf Ohlsson, fastighetschef på Rikshem. Boendet och närliggande miljön är viktiga trivselfaktorer inte minst nu när många arbetar hemifrån.

Peab är kontrakterad för byggandet av den nya matbutiken som startar i april 2021.

Rikshem är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Vi äger, förvaltar och utvecklar bostäder och samhällsfastigheter i utvalda kommuner och erbjuder ett tryggt, trivsamt och flexibelt boende i attraktiva lägen. Rikshem ska vara en långsiktig samarbetspartner till kommuner och ägs av Fjärde AP-fonden och AMF Pensionsförsäkring AB. Läs mer på rikshem.se