Rikshem växer i Kalmar – 221 nya lägenheter

Rikshem utökar sitt bestånd i Kalmar med två projektfastigheter om totalt 221 hyresrättslägenheter i Kalmars nya stadsdel Snurrom. De första lägenheterna står klara under året och uthyrningen startar redan under maj.

I Kalmar har Rikshem förvärvat två projektfastigheter som omfattar uppförandet av fem nya bostadshus. I första etappen byggs 87 lägenheter som beräknas vara färdigställda under året. Resterande 134 lägenheter kommer att färdigställas under 2019.

Snurrom är en nyutvecklad stadsdel strax utanför Kalmars centrum och Rikshem kommer kunna erbjuda moderna och yteffektiva lägenheter om 1-3 rum och kök i området. Gemensamhetsutrymmen i form av studierum samt övernattningslägenhet finns också för kunderna att nyttja.

- Rikshem har flera nyproduktionsprojekt i Kalmar och utöver bostäderna i Snurrom så bygger vi också hyresrättslägenheter i Bergagården. Som långsiktig och ansvarsfull fastighetsägare vill vi bidra till att minska bostadsbristen och främja tillväxten på de orter där vi verkar. I Kalmar har vi idag drygt 1000 lägenheter samt ett tiotal samhällsfastigheter och vi är glada över att snart kunna erbjuda ännu fler bostäder, säger Christofer Bernebring, Regionchef, Södra Sverige på Rikshem.

Fastigheterna Rönnbäret 1 och Måbäret 1 förvärvas av Gyllene Hem i samarbete med I am home. Tillträde sker efter färdigställande av respektive projektfastighet.

- Vi är mycket nöjda med Rikshem, som en långsiktig och stabil köpare, säger Niklas Andersson, vd, I am Home.

Christofer Bernebring, Regionchef Södra Sverige, Rikshem: 010-70 99 287, christofer.bernebring@rikshem.se

Frida Löwengren, Kommunikatör, Rikshem: 072-050 73 54, frida.lowengren@rikshem.se