Rikshems kreditbetyg A- bekräftas av S&P Global

Kreditvärderingsinstitutet S&P Global bekräftar i en ny kreditrapport Rikshems kreditbetyg och outlook A-/Stable/A-2.

Kreditvärderingsinstitutet S&P Global bekräftar Rikshems kreditbetyg A-/Stable/A-2 i sin årliga kreditrating av företaget. Dessutom behåller Rikshem högsta möjliga betyg på den nordiska ratingskalan, K-1.

– Rikshem har under de senaste åren arbetat aktivt för att stärka styrningen av bolaget och minska den finansiella risken. S&P Global uttrycker i sin kreditrapport att man anser att detta tillsammans med den starka efterfrågan på företagets tjänster kommer att stödja en stabil lönsamhet. Det är också positivt att Rikshem bedöms ha robusta ekonomiska fundamenta, låg branschrisk och en stark position inom sin nisch på fastighetsmarknaden, säger Sophia Mattsson-Linnala, vd, Rikshem.

Christina Fernström, tf finanschef, 072-402 46 07, christina.fernstrom@rikshem.se