Dags för Riksidrottsmötet - i Visby och på webben

Två stämmor, 207 delegater, över 800 deltagare på en ö. Allt du behöver veta om Riksidrottsmötet i Visby 15-17 maj hittar du i RIM-rummet på rf.se. För den som inte är på plats finns i år möjlighet att följa alla beslut, motion för motion, genom vår direktrapportering. I RIM-rummet finns även streamad live-TV direkt från mötessalen i Visby från och med starten på fredag klockan 13.00.

När Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas medlemsförbund samlas för att fatta beslut i en rad framtidsfrågor sker stämmorna i år på ”idrottens Ö” i Visby. Över 800 deltagare är anmälda och av dem är 207 delegater. Riksidrottsmötet öppnas på fredag den 15 maj klockan 13.00 med bland annat tal av idrottsministern Lena Adelsohn Liljeroth.

Stämmorna är idrottens högsta beslutande organ och mötet är öppet för allmänheten. Nytt för i år är att den som vill följa stämmorna kan göra det webben och vår direktrapportering. Mötet som pågår fram till söndag den 17 maj kommer att streamas live. I RIM-rummet publiceras alla nyheter, pressmeddelanden och intervjuer.

All fakta om mötet, motioner och förslag finns i RIM-rummet på www.rf.se/rimrummet

Helena Björck
Press- och medieansvarig