Riksidrottsmötet avslutat

Den gångna helgen genomfördes Riksidrottsmötet - idrottsrörelsens "riksdag" - i Visby, med både RF- och SISU-stämman.

På RF stämman beslutades bl a: - att Riksidrottsstyrelsen (RS) ska starta en samlad elitsatsning utifrån den s k medlargruppens förslag, i samarbete med Sveriges Olympiska Kommitté (SOK) och Sveriges Paralympiska Kommitté - att ge RS i uppdrag att verka för ett närmande till SOK och SPK med sikte på en gemensam central stödorganisation - att anta en för idrottsrörelsen gemensam klimatpolicy - att välja om Karin Mattsson Weijber som ordförande - att välja in Dartförbundet och Karateförbundet som nya medlemmar i RF SISU-stämman beslutade bl a - att välja Pia Zätterström, Botkyrka, som ny förbundsordförande Du kan läsa mer om dessa och övriga beslut på våra särskilda RIM-sidor på nätet: www.rf.se/rimrummet. För mer information kontakta Helena Björck, pressansvarig, tel 070-339 22 38 eller e-post helena.bjorck@rf.se.