Livstidsboendet Emiles Trädgård - ett unikt boendekoncept

Report this content

I förra veckan lanserades livsstilsboendet Emiles Trädgård som skapas av Rosendal Fastigheter i Uppsala. Det är ett unikt boendekoncept som erbjuder boende och livsstil som vanligtvis lockar svenskar att flytta närmare Medelhavet. I stället tar Rosendal Fastigheter Medelhavet till hjärtat av Rosendal i Uppsala.

- Lanseringen blev en succé, det var jättemycket folk och intresset är stort, säger Anna Lindholm Erikson, fastighetsmäklare på Riksmäklaren.

Emiles Trädgård består av hundraen bostäder som alla delar på en tropisk innergård som håller klimatet 17-25 grader celsius året om, saltvattenpool, kallbad, bastu, stor restaurang med medelhavsmat, gym med spakänsla, coworking och orangeri på takterrassen. Full service i huset och framför allt unik upplevelse som skapas åt 50+ generationen som vill att njutning ska stå på den vardagliga agendan.

- Det är ju ett unikt mycket spännande projekt. En egen trädgård åtet runt där det finns massor med odlingsmöjligheter och möjlighet till ett socialt liv, säger Anna Lindholm Eriksson.

Emiles Trädgård är ett nytt bostadsprojekt som omdefinierar boende för den för människor över 50 år. Konceptet är en hyllning till ett nytt sätt att leva – en kombination av komfort, aktivitet och gemenskap.

- En av grundtanken med projektet är gemenskap, man ska helt enkelt motverka ensamheten som kan finnas i andra boendeformer för äldre personer. Här finns alla möjligheter för ett socialt liv, säger Anna Lindholm Eriksson.

Det erbjuds 1-5 rok från 35 till hela 282 kvm att välja mellan. Vissa bostäder har egen suite med master bedroom som innehåller stor walk in closet och lyxigt badrum med bastu.

- Det kommer att finnas lägenheter för alla behov, från mindre ettor upp till stora våningar, säger Anna Lindholm Eriksson.

Första bostadsetappen innehåller 56 lägenheter och föreningen kommer att vara helt skuldfri när alla lägenheter är sålda.

- Det kommer att göra att man startar föreningen med riktigt god ekonomi och som köpare kan man känna sig trygg med sin nya förening, säger Anna Lindholm Eriksson.

Säljstart har precis varit så är du intresserad av att veta mer, kontakta Riksmäklaren så hjälper vi dig!

Riksmäklarens Presskontakt:
Ulrika Lööf
Delägare
Mejl: ulrika.loof@riksmaklaren.se

Ansvarig mäklare: Anna Lindholm Eriksson tel. 073-063 53 64, Anne Weyde tel. 070-945 66 86 och Sisela Rosman tel. 070-548 08 02.

Riksmäklaren Uppsala

Efter 50 år i branschen har vi en väl beprövad och utvecklad mäklartjänst som tagits fram för att möta efterfrågan på marknaden. För oss är det viktigt att vi håller hög standard under hela försäljningsprocessen, att vi är engagerade, lojala och kunniga. Vi fokuserar på varje enskild kund och kundens unika situation. Vi tror på att bygga långsiktiga relationer med våra kunder som Mäklaren genom livet.

Riksmäklaren - Mäklaren genom livet

Snabbfakta

Twittra det här
EMILES TRÄDGÅRD Bostadsutvecklare: Rosendal Fastigheter Arkitekter: Mikael Ahrbom och Rúnar Djurhuus Halldorsson, Rosendal Fastigheter Landskapsarkitekt: Henrik Thuring Karavan Miljöcertifiering: Miljöbyggnad Silver Brf: Skuldfri Tillträde: 2027
Twittra det här

Lanseringen blev en succé, det var jättemycket folk och intresset är stort.
Anna Lindholm Erikson, fastighetsmäklare på Riksmäklaren.