”Inget ska censureras!”

Report this content

För första gången i Sverige arrangeras debattformatet Intelligence Squared av Södra teatern, Riksantikvarieämbetet och Riksutställningar. Premiären sker under Almedalsveckan på temat "Kulturen och censuren", där sex vältaliga kämpar möts för att tävla om publikens röst.

Debattformatet Intelligence Squared har framgångsrikt bedrivits i olika länder av Intelligence2Ltd från London. Debatten inleds och avslutas med en publikomröstning. Sex debattörer tävlar om publikens röst utifrån påståendet: ”Ingenting ska censureras”. Lyckas debattörerna påverka publikens åsikt? Debattörer: Maja Lundgren, Qaisar Mahmood, Maria Lind, Daniel Daboczy, Mattias Svensson och Thomas Sjöberg. Moderator: Jens Orback. Debatten sänds också via Bambuser.

Efter debatten utlovas ett härligt terrassmingel och möjlighet att titta närmare på arrangörernas lokaler och verksamhet. Arrangemanget är ett samarbete mellan Södra teatern, Riksantikvarieämbetet och Riksutställningar.

Debatt och mingel: Tisdag 5/7 kl. 15-19
Plats: Riksutställningar/Riksantikvarieämbetet, Artillerigatan 33 Visby
Läs mer: www.riksutstallningar.se/almedalen
Intelligence Squared: www.intelligencesquared.com