Ripasso Energy AB (under namnbyte till Swedish Stirling AB): 1:a kvartalet 2019

Miljöteknikföretaget Ripasso Energy AB (under namnbyte till Swedish Stirling AB) publicerar idag sin rapport för första kvartalet 2019.

Det svenska miljöteknikföretaget Ripasso Energy AB publicerar idag sin rapport för perioden 2019-01-01 – 2019-03-31. Rapporten finns i sin helhet tillgänglig på företagets hemsida för nedladdning. Bland väsentliga händelser under perioden noteras:

• Ripasso Energy skeppar den första PWR BLOK 400-F av sju beställda till den sydafrikanska ferrokromproducenten Afarak Mogale. Installation och driftsättning sker under Q1 enligt plan.
  • Ripasso Energy har svarade på den andra större sydafrikanska ferrokromproducenten – Samancor Chrome förfrågan in en intresseanmälan om att leverera en kraftgenereringsanläggning på 17MW motsvarar drygt 40 PWR BLOK-40F. Värdet på en eventuell framtida order uppskattas av Swedish Stirling till 220–273 MSEK (20-26 MEUR).
  • Extra bolagsstämma den 16 januari 2019 beslutade att genomföra en emission av konvertibler om högst 79 505 021 kronor med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Prospekt offentliggjordes den 6 februari och emissionen avslutades den 26 februari. Emissionen var tecknad till 107,3%.

Gunnar Larsson, VD, ir@ripassoenergy.com

Om Ripasso Energy (under namnbyte till Swedish Stirling AB)

Denna information är sådan information som Ripasso Energy AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 maj, 2019, kl 08:00.