ABBA släpper nytt musikspel: ”ABBA Lyrics Challenge”

På onsdag, 21 december, släpps ett nytt spel efter den globala succéappen ABBA Singbox. Med nya ABBA Lyrics Challenge får användarna uppleva sina favoritlåtar och musikvideos samtidigt som de ska försöka fylla i saknade ord i låttexterna genom att pricka rätt på skärmen.

Med appen ABBA Singbox fick fans över hela världen ett nytt sätt att sjunga med i sina favoritlåtar, få sin prestation bedömd och tävla mot varandra utan att ha en spelkonsol. Nu följer svenska musikspelföretaget Singbox och Universal Music upp förra årets succéapp för ABBA med en ny typ av musikspel.

-       ABBA Singbox är ett musikdrivet spelkoncept där grundspelet handlar om sångprestation. Nu lanserar vi ABBA Lyrics Challenge, ett spel som testar hur väl du kan låttexten liksom öga-hand koordinationen och reflexerna. Det är lika enkelt som beroendeframkallande, säger Carl Ljungström, VD och grundare av Singbox, vars personliga rekord är 35 100 poäng på Dancing Queen.

Singbox bygger på avancerad studioteknik i fickformat, där telefonens högtalare räcker för att ta upp och studiomixa en inspelning. Det skapar förutsättningar för många olika sätt att knyta fansen närmare en artist eller ett musikevenemang på ett lustfyllt sätt.

-       Vår vision är att hitta nya sätt för användare och musikälskare att uppleva sina idoler och öka underhållningsvärdet på musiken, säger Carl Ljungström. Det gynnar såväl artisterna som fansen!

ABBA Lyrics Challenge kommer att läggas till i ABBA Singbox appen. För de som redan har ABBA Singbox är nya Lyrics Challenge gratis, spelet får man genom att uppdatera appen. För de som ännu inte har ABBA Singbox går appen att köpa för 7 kronor på App Store inklusive båda spelen och 4 låtar. Användaren kan köpa extra låtar för 7 kronor per låt.

Länk till appen: http://singbox.com/apps/?app=abbasingbox

Pressbilder: http://singbox.com/press/?app=abbasingbox

För mer information vänligen kontakta Singbox:
Carl Ljungström, VD Singbox, +4670 216 64 00, carl@singbox.com

Om Singbox
Singbox was founded in the summer of 2007 by Carl Ljungström and John Ardelius. Carl, born in 1967, is a musician trained at the Royal Academy of Music in London, performing artist on Koch, Stockholm Records and PolyGram, and contracted as a songwriter by Warner/Chappell Music. John, born in 1978, is Graduate engineer in engineering physics, Licentiate of engineering degree in computer science from the Royal Institute of Technology (KTH), and researcher at the Swedish Institute of Computer Science (SICS).