Best Western Hotels & Resorts kjøper Sweden Hotels – danner Sveriges største hotellkjede

Best Western Hotels & Resorts har kjøpt Sweden Hotels. Motivet er å styrke kjedenes konkurransekraft og skape forutsetninger for å ligge i forkant av utviklingen innen distribusjon, digitalisering, kunderelasjoner og innkjøp. Tilsammen kommer kjedene til å tilby et nettverk med 135 hoteller i Sverige og totalt 180 hoteller i Skandinavia.

Best Western Hotels & Resorts og Sweden Hotels (heretter BWHR) deler samme visjon og idé, at ved å samarbeide gjøre privateide og individuelle hoteller mer framgangsrike, samt tilby et personlig og lokalt alternativ. Gjennom sammenslåingen får Sweden Hotels tilgang til BWHRs moderne digitale plattform, distribusjonssystem og lojalitetsprogram.

- Det føles veldig bra å bli en del av BWHR, sier Jenny Bänsch Larsson, Styreleder for Sweden Hotels. Gjennom sammenslåingen med BWHR kommer vi nå til å kunne hjelpe hotellene enda mer innen områder som distribusjon, markedsføring, innkjøp og salg.

- Oppkjøpet av Sweden Hotels er en strategisk viktig forretning og en naturlig utvikling for oss, sier Johan Kukacka, CEO for BWHR i Skandinavia. Som Sveriges største hotellkjede har vi enda bedre forutsetninger for å utvikle kjeden inn i fremtiden og levere enda bedre resultater for våre hoteller.

For mer informasjon kontakt:

Johan Kukacka, CEO
Best Western Hotels & Resorts, Skandinavia