Best Westerns nya medlemshotell ska locka affärsresenärer till Sundbyberg

Best Western Plus Grow Hotel är ett personligt affärshotell med fyra stjärnor, beläget på gränsen mellan Solna och Sundbyberg. Best Western Hotels & Resorts senaste familjemedlem har en miljö som andas komfort och varaktighet, i snygg och hållbar design.

Nyöppnade Best Western Plus Grow Hotel är ett modernt niovåningshus med 176 rum. Hotellet är beläget med närhet till Solna och Stockholm. Några minuter bort ligger Sundbybergs centrum som erbjuder restauranger, affärer och kollektivtrafik med närhet till Friends Arena och Mall of Scandinavia. Flygbussarna till Bromma flygplats och Arlanda stannar precis utanför entrén.

Best Western Plus Grow Hotel erbjuder ett stort gym med herr- och dambastu där gästerna kan koppla av efter en intensiv dag. Restaurangen är inspirerad av det japanska  kökets förmåga att renodla och förhöja smakupplevelser och texturer av högsta kvalité. Ett restaurangkoncept med målsättning att attrahera matgäster från hela Stockholm.

– Best Western Hotels & Resorts var ett självklart val för oss, mycket på grund av den frihet och personlighet som vi tillåts ha inom kedjans ramar. Att deras lojalitetsprogram är bland branschens starkaste som attraherar många resenärer var ytterligare ett skäl, säger hotellägaren Reshi Chibba.

Hotellet är miljöcertifierat av den internationella organisationen Green Keys. Certifieringen innebär att Best Western Plus Grow Hotel använder sig av förnybar el, klimatvänliga inköp och arbetar aktivt för att reducera energi- och vattenförbrukning. Inomhusmiljön är modern med en designsom utgår från hållbara och hälsosamma naturmaterial.

– Vi är glada över att välkomna Grow Hotel till Best Western-familjen, ett hotell med höga ambitioner och en ny spännande hållbarhetsprofil som ligger helt rätt i tiden. Hotellet kommer bli ledande i Sundbyberg, säger Johan Michelson, Sverigechef på Best Western Hotels & Resorts.

För mer information kontakta:
Johan Michelson, Sverigechef
Best Western Hotels & Resorts
Telefon: + 46 735 143 901
E-post:johan.michelson@bestwestern.se

Om Best Western Hotels & Resorts
Best Western Hotels & Resorts är en global hotellkedja bestående av 4 100 hotell privatägda hotell i mer än 100 länder. I Skandinavien, som utgår från huvudkontoret i Sundbyberg, har vi 130 hotell på ett hundratal orter. Best Western erbjuder 10 varumärken för att tillgodose såväl kunder som hotellägare på de olika marknaderna. Best Western har mer än 70 års samlad erfarenhet av hotellbranschen och erbjuder ett kvalitetssäkrat boende med engagerat värdskap och en personlig prägel på vart och ett av våra hotell världen över.