Bjud på en porträttillustration av Liselotte Watkins – till förmån för barn och unga som lever i utsatthet

Nu kan allmänheten lägga bud på unika föremål och upplevelser hos Lauritz.com. Vad sägs till exempel om en porträttavbildning av Liselotte Watkins eller varför inte en statistroll i Solsidan? Intäkterna från auktionerna går oavkortat till Stockholms Stadsmissions arbete för barn- och unga som lever i utsatthet.

Med start fredag den 24 maj och två veckor framåt auktionerar Stockholms Stadsmission ut en rad unika föremål och upplevelser i samarbete med Lauritz.com. Intäkterna från auktionerna gör att Stockholms Stadsmission kan hjälpa barn och unga med samtalsstöd och ge dem chansen att besöka ett kollo i sommar, samt ge barnfamiljer ekonomiskt stöd.

–      Vi vill få upp intresset för våra barn- och ungdomsverksamheter och hoppas på att auktionen kan inspirera andra gåvogivare. Därför känns samarbetet med Lauritz.com väldigt bra. Det är en rolig idé att kunna bidra till en bra och viktig sak, samtidigt som att allmänheten får ta del av något unikt som till exempel en egen porträttillustration eller en konsertupplevelse där man får träffa artisten efter konserten, säger Merete Forssberg Madshus, ansvarig företagssamarbeten vid Stockholms Stadsmission.

Några av de föremål som auktioneras ut är:

• Eget porträttfoto illustrerat av Liselotte Watkins
  • Diamantring från smyckesdesignern Isabel Lennse
  • Statistroll i succéserien Solsidan

Alla auktioner finns att se på lauritz.com.

För mer information vänligen kontakta:
Merete Forssberg Madshus, Ansvarig företagssamarbeten Stockholm Stadsmission
08-68 42 3053, merete.forssberg@stadsmissionen.se

Helena Karlsson, Key Account Manager Lauritz.com
073-988 93 36, helena.stockholm@lauritz.com

Om Stockholms Stadsmission

Stockholms Stadsmission är en ideell förening, fristående från stat, kommun och kyrka som samarbetar med kommun, landsting och andra ideella organisationer. Vi bedriver verksamheter för människor i hemlöshet och missbruk, barn, ungdomar och äldre. Stockholms Stadsmission bedriver också skolverksamhet och sociala företag. Arbetet utförs av anställd personal och volontärer. Verksamheten finansieras med gåvomedel från enskilda givare, företag, församlingar, fonder och stiftelser, bidrag från stat, kommun och landsting och intäkter från vår affärsverksamhet.