Distil Network förvärvar ScrapeSentry - Adderar 24/7 Security Operations Center och team av säkerhetsanalytiker

Ny managerad säkerhetstjänst utvärderar och agerar på bot-hot i realtid baserat på varje kunds unika säkerhetspolicy och incidenthanteringsplan

San Francisco, CA – 13 januari, 2016 – Distil Networks, Inc., det ledande företaget inom bot security tillkännager idag förvärvet av managerade säkerhetsföretaget ScrapeSentry, en avknoppning från det svenska IT-säkerhetsföretaget Sentor.

Genom förvärvet adderar Distil värdet av ScrapeSentrys team av erfarna säkerhetsanalytiker som arbetar 24/7 med att övervaka hot i realtid, analysera, utreda och rapportera enligt kundens specifika incidenthaneringsplan.

Med dagens nyheter kan Distil erbjuda en managerad tjänst 24/7 för att skydda mot bot-attacker och som är baserad på varje kunds unika säkerhetspolicy och incidenthanteringsplan.

Bots representerar en ny generation av hot, som utgör nästan 60 procent av all webbtrafik. Bots används av hackare och bedragare världen över i olika syften, däribland web scraping, brute force-attacker, onlinebedrägerier, kontokapningar, illegala sårbarhetsscanningar, spam, man-in-the-middle-attacker, click fraud och överbelastningsattacker.

Distil var först med att utveckla ett enkelt och effektivt sätt att försvara webbplatser mot dessa bot-attacker utan att legitima webbplatsbesökare påverkas. Genom att bevaka varje page request och bygga ett fingeravtryck för varje anslutning kan Distil noggrant detektera bot-attacker i realtid och erbjuda alternativ för att avhjälpa problemet.

”Distils teknik bygger på maskininlärning och fångar 99,9 procent av skurkarna. Genom att addera ScrapeSentrys team av experter till vårt team lägger vi till en mänsklig faktor till vår lösning som gör det möjligt att stoppa den sista tusendelen”, säger Rami Essaid, en av grundarna och VD för Distil Networks.

“Med ScrapeSentrys starka säkerhetskunnande och bakgrund inom managerade säkerhetstjänster, kommer vi nu kunna förse våra kunder med dedikerade säkerhetsanalytiker och snabb respons dygnet runt, året om,” fortsätter Rami.

“Bots och web scraping fortsätter att orsaka allvarliga problem för företag med stark onlinenärvaro. Tillsammans med Distil bygger vi en plattform som kan användas för en bredare målgrupp. Alla kunder kommer att dra nytta av våra framstående team inom forskning och utveckling”, tillade Martin Zetterlund, vd för ScrapeSentry.

”ScrapeSentrys erfarenhet inom managerade säkerhetstjänster är en naturlig förlängning för Distil och vi är stolta över att ansluta oss till företagets team och mission att göra webben säkrare”, avslutar Martin.

”I de mest kostsamma attackerna mot företag försöker bedragarna efterlikna legitim webbtrafik. Medan Web Application Firewalls och scanningverktyg kan upptäcka sårbarheter som cross-site scripting och SQL injections i koden, kan Distil Networks analysera besökarnas beteende och detektera och stoppa bot-attacker, som tar över konton, skrapar känslig data och skapar bedrägliga transaktioner”, säger Eric Ogren, senior analyst på 451 Research.

Vid frågor, vänligen kontakta:
Tomas Wahlstedt, marknadschef Sentor/ScrapeSentry
E-post: tomas.wahlstedt@sentormss.com

Om ScrapeSentry
Tjänsten ScrapeSentry grundades 2006 av IT-säkerhetsföretaget Sentor och knoppades av och blev ett eget företag under 2015. ScrapeSentry var världens första lösning för att skydda webbplatser från datastöld och inskränkningar av immateriella rättigheter. Som pionjärer på området har ScrapeSentry arbetat med flera globala företag, däribland easyJet, Ladbrokes och Autotrader.com för att skydda de från web scraping, och de kostnader som uppstår till följd av det. ScrapeSentry har kontor i Stockholm, Sverige, London, England och i Boston, USA. För mer information besök https://www.scrapesentry.com.

Om Distil Networks
Distil Networks är världsledande inom bot security och är det första företaget som enkelt och effektivt kan identifiera och övervaka skadlig webbplatstrafik. Distil blockerar 99,9 % av alla bots utan att påverka legitima användare. Distil skyddar mot web scraping, brute force-attacker, obehöriga sårbarhetsscanningar, competitive data mining, bedrägerier online, kontokapning, man-in-the-middle-attacker, click fraud, och överbelastningsattacker. Undvik den hårda belastning som bots lägger på era interna team och webbinfrastruktur och säkra upp era applikationer med API security, hotinformation i realtid, ett Security Operations Center 24/7, och komplett kontroll och synlighet över er trafik såväl bots som legitim trafik. För mer information om Distil Networks besök https://www.distilnetworks.com eller följ @DISTIL på Twitter.