Friggs lanserar chips med mycket smak och låg fetthalt

– Marknadsledaren fortsätter att utveckla riskakskategorin med innovation

I slutet av mars lanserar Friggs puffade majs- och rischips i tre populära snackssmaker; Sourcream, BBQ och Cheese. Chipsen innehåller 60 procent mindre fett än vanliga chips, vilket gör dem till ett perfekt snacksalternativ att njuta av både till vardags- och helgmys.

Friggs, tillika Sveriges, första riskaka såg dagens ljus redan för 25 år sedan, 1987. Sedan dess har det hänt mycket inom kategorin och på marknaden. Så sent som i höstas introducerade Friggs sötade miniriskakor för konsumenterna och kort därefter snack pack, tunnare smaksatta riskakor i en smart förpackning.

En ny typ av snacksprodukt
I mars placeras ännu en ny variant i hyllan: Friggs puffade majs- och rischips. Det finns ingen liknande snacksprodukt idag. Chipsen kommer i tre klassiska chipssmaker; Sourcream, BBQ och Cheese och är gjorda på ris och majs, vilket ger chipsen en puffad och spröd karaktär. Chipsen är glutamatfria.

-       Vi vill möta konsumenternas önskemål om att hitta goda och hälsosamma alternativ. Våra chips har riktigt god smak och 60 procents lägre fetthalt än vanliga chips. Genom att utveckla kategorin vill vi nå nya målgrupper och underhålla lojala riskaksentusiaster, säger Frida Måshammar, marknadschef på Midsona Sverige, där Friggs ingår.

Chipsen går att köpa i de flesta dagligvarubutiker i Sverige och är placerade i riskakshyllan.

Produktfakta
Vikt: 90 gram
Cirkapris: 19.90 kronor.
I butik: Från måndag 26 mars

Är ni intresserade av produktprover på Friggs majs- och rischips, kontakta frida.mashammar@midsona.se

För mer information vänligen kontakta:
Frida Måshammar, marknadschef, Midsona Sverige AB
Tfn: 040-660 20 40, mobil: 070-207 58 46, e-mail: frida.mashammar@midsona.se

Om Friggs
Friggs är ett varumärke som tillhör Midsona Sverige, en del av Midsonakoncernen. Under varumärket Friggs är vi den ledande leverantören inom hälsosamma livsmedel, kosttillskott och naturläkemedel till dagligvaruhandeln. Produkterna marknadsförs och säljs i Sverige, Norge och Finland. Under Friggs finns ett variationsrikt och innovativt produktutbud som idag är marknadsledande på den svenska dagligvarumarknaden inom hälsopreparat, riskakor och örtteer. I sortimentet ingår även Naturdiet. All produktutveckling sker i Sverige via egna utvecklare och just förmågan att utveckla och anpassa sortimentet är en betydande framgångsfaktor. Läs mer på www.friggs.se.