”I Have A Dream – 50 år” - Gospelkonsert med kända artister till förmån för barn och unga i hemlöshet

Den 25 augusti bjuder Stockholm Gospel och Stockholms Stadsmission in till gospelkonserten ”I Have A Dream –50 år” till förmån för Stockholms barn och unga som lever i hemlöshet. Konserten tar avstamp i 50-årsjubileet av Martin Luther Kings tal ”I Have A Dream”. Uppträder på konserten gör 800 körsångare tillsammans med bl.a. St: Ignatius 11:30 Choir från Zambia, omtalade gospelartisten Joshua Nelson från New York, Tensta Gospel Choir, Louise Hoffsten och hiphopgruppen Panetoz.

När? Den 25 augusti 2013, kl. 16.00.
Var? I Filadelfiakyrkan i Stockholm.
Biljetter? 190 kr. Entréavgiften går till Stockholms Stadsmissions arbete för och med barn och unga som lever i hemlöshet. Besök stadsmissionen.se/ihaveadream för biljetter.

Uppträder gör:

Mass Choir
Gospelkörer från hela Sverige och musikklasser från Stockholm bildar en kör med 800 körsångare i riktig Martin Luther King-anda.

S:t Ignatius 11:30 Choir (Lisaka, Zambia)
Kören består av 40 sångare som från första ton sveper in publiken i energi och glädje. Körens namn kommer sig av att kören sjunger i 11.30-mässan i sin hemkyrka, St. Ignatius i Lusaka i Zambia varje söndag.

Tensta Gospel Choir (Stockholm, Sverige)
Kören blandar spirituals, klassisk gospel och blues med jazz, soul och funk, och bjuder på en resa rakt in i 60-talets Harlem.

Joshua Nelson (New York, USA)
New York-baserade Joshua Nelson blev förälskad i gospelikonen Mahalia Jackson redan som 8-åring och som tonåring var det svårt att skilja hans röst från Mahalia Jacksons.

Louise Hoffsten (Stockholm, Sverige)
Sveriges bluesdrottning – sångerska, kompositör, sångtextförfattare och en fena på munspel.

Panetoz (Stockholm, Sverige)
Panetoz låt ”Dansa Pausa” blev 2012 års mest spelade låt på P3. Nu snurrar gruppens senaste hit ”Vissla med mig” på radion.

Unplugged + hemliga gäster (Stockholm, Sverige)
Kören startades 2011 och har tidigare sjungit tillsammans med Laleh och Tomas Ledin.

Vill du ha mer information eller är du intresserad av att gå på kvällens konsert?
Vänligen kontakta:

Cedwin Sandanam, Project Manager & Producer, Stockholm Gospel, 070-773 22 46, cedwin@stockholmgospel.se

Sandra Axell, kommunikation och insamling, Stockholms Stadsmission, 08-68 42 3058, sandra.axell@stadsmissionen.se

Om Stockholms Stadsmission

Stockholms Stadsmission är en ideell förening, fristående från stat, kommun och kyrka som samarbetar med kommun, landsting och andra ideella organisationer. Vi bedriver verksamheter för människor i hemlöshet och missbruk, barn, ungdomar och äldre. Stockholms Stadsmission bedriver också skolverksamhet och sociala företag. Arbetet utförs av anställd personal och volontärer. Verksamheten finansieras med gåvomedel från enskilda givare, företag, församlingar, fonder och stiftelser, bidrag från stat, kommun och landsting och intäkter från vår affärsverksamhet.