Libratone lanserar en svart nordisk version av sin ikoniska trådlösa ZIPP-högtalare

Den nya Libratone ZIPP Nordic Black – med sin exklusiva matta, svarta bas – utökar det danska livsstilsvarumärkets omfattande högtalarkollektion av trådlösa ZIPP-högtalare till hemmet. ZIPP Nordic Black har en rad nya ZIPP-funktioner, inklusive kontroll över Spotifys spellistor – direkt från högtalaren – vilket erbjuder användaren ännu mer valfrihet.

Libratone ZIPP Nordic Black
Det danska högtalarföretaget Libratone är välkända för sin ikoniska skandinaviska design, heltäckande surroundsystem, utmärkta användarupplevelse och unika färger och tyger. Nu adderas Libratone ZIPP Nordic Black till utbudet av basfärger, och riktar sig till användare som föredrar mörkare färger. Den nya Libratone ZIPP Nordic Black kommer att finnas till försäljning i mars 2017 på Libratone.com och hos utvalda återförsäljare. Priset ligger på 2999 kronor.

Libratones CEO Jan McNair förklarar ”Vi har alltid satt en ära i vårt unika designarv. Till vårt urval av basfärger adderar vi en matt, svart högtalare. Högtalaren vänder sig till våra användare som älskar design och funktion, och har en inredningsstil eller personlig stil där svart passar bättre. Libratone var det första högtalarföretaget som flyttade ut högtalarna från hörnen och in i rummen. Vi använder oss även av mjuka tyger med intressanta färger för att erbjuda mer valfrihet. Libratone ZIPP Nordic Black är en perfekt produktutvidgning.”

Nyhet – omedelbar tillgång till Spotifys spellistor
Introduceringen av Libratone ZIPP Nordic Black kommer med en ny programuppdatering som fungerar för samtliga av Libratones ZIPP-högtalare. Uppdateringen kommer med en rad nya funktioner, såsom Spotify-favoriter. Det innebär att medlemmar av Spotify Premium kan lagra fem spellistor direkt på ZIPP och kontrollera dessa via ZIPP touch interface – utan behov av telefon, surfplatta eller annan enhet. En ny timer kan minutanpassa när högtalaren ska sluta spela och stängas av för natten. Om man inte vidrört högtalaren på 30 minuter sätts det automatiska vänteläget på – då stänger högtalaren av ljus, ström och ljud för att minska strömförbrukningen. Tryck på play på telefonen eller vidrör ZIPP-högtalaren så startar den igen.

Samtliga existerande ZIPP-högtalare kan uppdateras med de nya funktionerna – kostnadsfritt via Libratone App. ”Detta gör ZIPP till ett dynamiskt teknikköp. De är även perfekta för att bygga ett utbrett Multiroom-system”, säger Jan McNair.

Utökning av ZIPP högtalarfamilj
Libratone ZIPP Nordic Black ansluter sig till en redan omfattande högtalarfamilj. Där inkluderas ZIPP och ZIPP MINI, som har en hållbar vit bas och häftiga vävda tyger, och ZIPP Copenhagen Edition – med en exklusiv aluminiumbas och italienska ullöverdrag. Samtliga av Libratones överdrag är utbytbara och finns i 12 olika färger. Med den nya svarta basen uppgår antalet möjliga kombinationer av överdrag och handtag till över 70 stycken, vilket ger användarna en stor valfrihet när det kommer till att forma sin egen personliga högtalare.

För mer information, vänligen kontakta:
Marie-Louise Lynge

Social Media & PR Lead, EMEA
ml@libratone.com

Pressmaterial: www.libratone.com/press
Facebook: www.facebook.com/Libratone
Twitter: @Libratone
Instagram: @Libratone
Shop: shop.libratone.com

Om Libratone
Libratones uppdrag är att befria ljudet och öka människors upplevelse av musiken i streaming-eran. Företaget grundades 2009 och var ett av de första ljudföretagen som la stor vikt vid den estetiska utformningen av högtalare genom att flytta ut högtalarna från hörnen och in i rummen, närmare användarna, för konsumenter på språng. De är formgivna enligt skandinavisk designtradition och ger ett varmt och fylligt ljud som tillsammans med de vackra textilierna ger en ljusare och varmare lyssningsupplevelse. 2014 välkomnade företaget en kinesisk investeringspartner med teknikska muskler vilket ledde till ett stort tekniskt steg framåt. Lanseringen av SoundSpace och den nya ZIPP-familjen 2015 är det första resultatet av det nya samarbetet och markerar en nystart för varumräket Libratone.

Libratones huvudkontor är baserat i Köpenhamn och regionala kontor finns i Santa Clara (USA)och Beijing (Kina).