Libratone lanserar ONE CLICK – portabla högtalare för sommarens äventyr

Libratone lanserar nu sommarens designhögtalare – ONE CLICK– som enkelt följer med på semestern. Den mångsidiga Bluetoothhögtalaren har 360 graders ljud, är stänkskyddad och ansluts enkelt till mobilen, surfplattan eller andra Libratone-högtalare. ONE CLICK lanseras i flera olika färger, bland annat karibisk grön, och designen är stilren och minimalistisk. I samband med ONE CLICK lanseras också TOO och ONE Style – högtalare ur samma serie.

Det danska högtalarföretaget Libratone lanserar nu sommarens portabla högtalare – ONE CLICK. Högtalaren är anpassad och utvecklad för att man på ett enkelt sätt ska kunna ta den med sig. Vare sig det är till sommarstugan eller stranden. ONE CLICK har stänkskydd och högtalarens 360 graders ljud bidrar till en jämn ljudupplevelse, var du än befinner dig runt högtalaren.

Trådlöst ljud på en regnig picknick
Den nya bärbara högtalaren har en inbyggd högtalartelefon, över 12 timmars batteritid och är stänktålig, vilket gör att man inte behöver stänga av ONE CLICK bara för att regnet kommer. Högtalaren har formen av en pocketbok och lanseras i färgerna grafitgrå, molngrå och den somriga färgen karibisk grön.

– I dag kan vi inte tänka oss en social aktivitet utan att komma åt våra favoritspellistor. Många av dagens bärbara högtalare är tillverkade för att tåla extremt väder eller hårda stötar, men med det offras ljudkvaliteten. Vid framtagningen av ONE CLICK frågade vi oss vilka praktiska förbättringar vi kunde göra utifrån hur man använder sina högtalare i utomhusmiljö. Vi vill att man ska kunna sätta ljudet i centrum vid alla vardagliga aktiviteter, avslutar Jan McNair, CEO på Libratone.

Spela direkt genom att ansluta din musiktjänst till Bluetooth
Mobiltelefonen kan enkelt anslutas till ONE CLICK genom att aktivera Bluetooth. Dessutom kan man koppla ihop högtalaren med en annan Libratone-högtalare, vilket skapar ett rymligare ljud och möjliggör musik från olika rum eller platser. Två personer kan också samtidigt koppla upp sig och turas om att sköta musiken. Ladda ner appen ”Libratone” för att på ett enkelt sätt hantera högtalarna.

I kollektionen finns även Libratone TOO och Libratone ONE STYLE
Samtidigt lanseras även TOO och ONE STYLE, två portabla högtalare ur samma serie. Högtalarna finns tillgängliga i färgerna grafitgrå och molngrå och har likadana användarfunktioner som ONE CLICK. Högtalarna ONE CLICK och ONE STYLE kostar 1849 kr, TOO kostar 1399 kr. Hitta återförsäljare eller ta del av mer information på www.libratone.com.

Smarta funktioner med Libratone ONE CLICK

• Bluetooth 4.1: Libratone ONE CLICK stödjer Bluetooth 4.1 vilket betyder att högtalaren känner av när man kommer nära.
  • Bluetooth + 1: ONE CLICK kan anslutas till andra Libratone-högtalare, som ZIPP och ZIPP MINI, för att skapa ett ännu mäktigare ljud även i hemmet.
  • Två telefonanslutningar: Musiken kan skötas från två olika mobiltelefoner som aktiverat Bluetooth.
  • Högtalartelefon: Använd Libratone ONE CLICK som högtalartelefon, dela ett telefonsamtal med dina vänner!
  • 360 grader ljud: Upplev ett fantastiskt, omslutande ljud med Libratione ONE CLICK  – vart du än sitter med dina vänner.
  • IPx4 stänkskydd: Stänkskyddet gör att du slipper ta in högtalaren om picknicken skulle drabbas av en regnskur.
  • Gör den personlig: Ramen runt Libratone ONE CLICK kan bytas ut, precis som tillbehör så som handtag, krok eller annat – på bara ett klick.

För mer information, vänligen kontakta:
Johanna Näsholm, presskontakt Libratone

mail: johanna@rippler.se, tel: 0709436096

Om Libratone
Libratones uppdrag är att befria ljudet och öka människors upplevelse av musiken i streaming-eran. Företaget bildades 2009 och var ett av de första ljudföretagen som la stor vikt vid den estetiska utformningen av högtalare – att flytta ut dem ur hörnen och in i rummen, närmare användarna, för konsumenter på språng. De är formgivna enligt skandinavisk designtradition och ger ett varmt och fylligt ljud som tillsammans med de vackra textilierna ger en ljusare och varmare lyssningsupplevelse. 2014 välkomnade företaget en kinesisk investeringspartner med tekniska muskler vilket ledde till ett stort tekniskt steg framåt. Lanseringen av SoundSpaces och den nya ZIPP-familjen 2015 är det första resultatet av det nya samarbetet och markerar en nystart för varumärket Libratone.

Pressbilder och information: www.libratone.com/press
Facebook: www.facebook.com/Libratone