Musiktipsen för en lyckad sommarfest

Sommaren är här och det är dags att börja planera inför sommarens fest. Vare sig det gäller en mindre tillställning på balkongen eller större födelsedags- och trädgårdsfester, är musiken lika viktig. Det danska ljudföretaget Libratone delar med sig av sina bästa musiktips – för en lyckad sommarfest.

Vad har Lena Endre, Oskar Linnros och Molly Sandén gemensamt? Jo, de fyller år på sommaren. Under sommarmånaderna fyller cirka 2,3 miljoner svenskar år och många kommer fira med en födelsedagsfest. För att lyckas med sommarfesten är musiken a och o. Ljudföretaget Libratone delar med sig av smarta tips som får gästerna att känna sig delaktiga i musikvalet och bidrar till en bättre feststämning. Med Libratones portabla högtalare kan du förflytta festen utefter stämning och aktivitet. Koppla gärna ihop flera högtalare för ett fylligare ljud och maximal feststämning.

Fyra musiktips till sommarfesten

1. Skapa en öppen Spotify-lista – Låt gästerna vara delaktiga i musikvalet och fixa en öppen Spotify-lista där gästerna enkelt kan lägga in låtar innan festen börjar. På så sätt skapas en bra mix, favoritlåtar spelas och fler söker sig till dansgolvet.

2. Utmana i karaoke – Karaoke blir allt mer populärt och konceptet ”Carpool Karaoke”, som introducerade i USA har fullständigt exploderat - avsnittet med Adele har över 162 miljoner visningar. För att lyfta festen och få gästerna på riktigt bra humör är karaoke det ultimata valet. Förvandla datorn och din portabla högtalare till en proffsig karaoke-anläggning.

3. Musikquiz – Ett personligt musikquiz där alla dina vänner får känna sig träffade med en eller två låtar som du vet passar dem i smaken. En kanske gillar Beatles medan en annan Metallica, låt båda känna sig involverade. Se till att frågorna håller en lagom svår nivå så att alla får sig en ordentlig match!

4. Danstävling – Att förhöja stämningen på fest med både dans och lekar är alltid en given succé, så varför inte i kombination? Sätt på några riktigt svängiga låtar och låt dina gäster dansa loss. Mitt när de är uppe i sina bästa danssteg, stäng av musiken. Den som rör sig när det är tyst är ute – gör om tills det bara är en person kvar, vinnaren.

För mer information, vänligen kontakta:
Amina Korlat, presskontakt Libratone i Sverige
070-846 84 76, amina@rippler.se

Om Libratone
Libratones uppdrag är att befria ljudet och öka människors upplevelse av musiken i streaming-eran. Företaget grundades 2009 och var ett av de första ljudföretagen som la stor vikt vid den estetiska utformningen av högtalare genom att flytta ut högtalarna från hörnen och in i rummen, närmare användarna, för konsumenter på språng. De är formgivna enligt skandinavisk designtradition och ger ett varmt och fylligt ljud som tillsammans med de vackra textilierna ger en ljusare och varmare lyssningsupplevelse. 2014 välkomnade företaget en kinesisk investeringspartner med teknikska muskler vilket ledde till ett stort tekniskt steg framåt. Lanseringen av SoundSpace och den nya ZIPP-familjen 2015 är det första resultatet av det nya samarbetet och markerar en nystart för varumärket Libratone.
www.libratone.com

Libratones huvudkontor är baserat i Köpenhamn och regionala kontor finns i Santa Clara (USA) och Beijing (Kina).