Ny kommunikationschef till OKQ8 Sverige och Q8 Danmark

Alexandra William-Olsson anställs som ny kommunikationschef för OKQ8/Q8, vilket omfattar både den svenska och danska marknaden. Hon är för närvarande PR-ansvarig på Max Hamburgare och tillträder tjänsten på OKQ8/Q8 i mitten på november.

Alexandra har en bred och gedigen bakgrund inom både PR och kommunikation och kommer närmast från Max Hamburgerrestauranger där hon har ansvarat för PR-arbetet i nio år. Från och med mitten på november tar hon plats som chef för kommunikationen på OKQ8 Sverige och Q8 Danmark.

-          Det ska bli oerhört roligt att få leda kommunikationsarbetet på OKQ8 Sverige och Q8 Danmark. Det är starka varumärken som med sitt breda erbjudande riktar sig till alla som är på vägarna. Jag ser fram emot att bidra med min tidigare erfarenhet från en snabbrörlig bransch och där jag tror att transparens är a och o för att vinna målgruppens förtroende, säger Alexandra William-Olsson.

Alexandra kommer att hålla i den övergripande kommunikationsstrategin i förtjänade kanaler i Sverige och Danmark samt leda det skandinaviska kommunikationsteamet.

-          Vi känner att vi har gjort en riktigt stark rekrytering till OKQ8/Q8 och vi ser fram emot att ta nästa steg i vår kommunikation, säger Camilla Slunge Dowling, Director Sustainability, Social responsibility & Communications.

För mer information vänligen kontakta:

OKQ8 – För människor i rörelse
På OKQ8:s stationer finns produkter och tjänster som underlättar för människor i rörelse. OKQ8 tillhandahåller, förutom drivmedel, marknadens bästa service, tillgänglighet samt ett generöst sortiment av bilprodukter, dagligvaror, vällagad fräsch mat och ekologiskt kaffe. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet för såväl personbil som tung trafik. Många av våra 350 bemannade servicestationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och bilverkstäder. I företagets utbud finns även produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart, verkstäder och cykel. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.
OKQ8 arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Fyra år i rad har vi utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands och som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se.