Ny metod säljer bostäder utan annonser

Bostadssajten HittaHem.se har lanserat en ny försäljningsmetod där alla fastighetsmäklare kan koppla ihop säljare och köpare via HittaHem.se’s uppdaterade, interaktiva spekulantregister. Metoden kallas ”Snart till Salu” och möjliggör snabbare försäljningar utan annonsering. HittaHem.se räknar med att en stor del av alla bostäder kommer säljas enligt metoden vilket ger minskade kostnader och kortare försäljningstider.

Medan de flesta bostadstjänsterna på nätet bara fokuserar på att visa bostäder till salu, hjälper HittaHem.se säljare och köpare att mötas för att göra bostadsaffärer. Kopplingen mellan säljare och köpare är unik för bostadsbranschen och ger mäklarna ett nytt smart verktyg för att göra bättre affärer för sina säljare.

- ”Det HittaHem.se gör är inte konstigare än att vi kopplar ihop bostäder med spekulanter som har specifika önskemål. Effekten är det intressanta – en säljare kan gå ut med sitt objekt direkt till heta spekulanter utan att behöva lägga ut annonser och därmed riskera långa försäljningstider som sänker priset på bostaden. De intresserade spekulanterna får möjlighet att agera direkt till mäklaren för att boka VIP-visningar. För att få tillgång till VIP-visningar behöver man bara skapa en bevakning på HittaHem.se. Om det inte görs affär efter VIP-visningen har säljaren och mäklaren möjlighet att gå ut med annonser som vanligt”, säger Calle Håkansson, marknadschef och medgrundare på HittaHem.se

Långa försäljningstider har länge varit ett problem och därför gett en bromsande effekt för många som går i säljtankar. Vissa vill inte heller skylta öppet med att man ska sälja sin bostad. Försäljning utan annons är mer diskret för säljaren och endast de riktigt intresserade spekulanterna får information om objektet.

- ”Vår uppfattning är att många säljare är rädda att deras bostad ska ligga på nätet i över 100 dagar och att det ska ge en negativ spiral av effekter på försäljningen. Det ger en tröghet i marknaden som vi kommer luckra upp med ”Snart till Salu”, säger Mathias Bergman, VD och medgrundare på HittaHem.se.

”Snart till Salu” är tillgängligt för alla fastighetsmäklare och alla deras kunder. Just nu arbetar HittaHem.se med att koppla upp mäklare runt om i landet. Erik Olsson Fastighetsförmedling är första partnern som redan har lagt ut flera objekt som ”Snart till Salu” på HittaHem.se

För mer information vänligen kontakta:

Calle Håkansson, marknadschef och medgrundare av HittaHem.se

Mail: calle.hakansson@hittahem.se

Om HittaHem.se
HittaHem.se är en annonsfri bostadstjänst utvecklad med ambitionen att vara Sveriges mest användarvänliga stöd till köpare, säljare och bostadsägare. Förutom en snabb och enkel sökmotor för bostäder till salu finns på HittaHem.se en rad funktioner som stöder en bättre bostadsaffär. Till exempel kan du enkelt att jämföra boendekostnader, ta del av betygsättningar på områden, få prisindikationer på det egna boendet, liksom stöd att välja rätt mäklare. HittaHem.se är grundat av entreprenörerna bakom bl.a Bello.se och GoHandy.com.