Nyhet – Friggs Naturdiet med Low Sugar High Protein

Nå önskad idealvikt med mindre kolhydrater och mer protein

Första veckan i november lanserar Naturdiet unika bars framtagna för konsumenter som föredrar mindre kolhydrater och mer protein. De är perfekta att äta före och efter träning eller som mellanmål. Produkterna är ett steg i arbetet med att driva och bredda sortimentet, samt möta en ökad efterfrågan på produkter med färre kolhydrater.

-       Som marknadsledare inom viktminskningskategorin känner vi ett ansvar för att möta efterfrågan från konsumenterna. En trend nu är att många väljer att äta mindre kolhydrater och mer protein. Genom att prioritera innovation och utveckling kan vi erbjuda ett brett sortiment och på så sätt ha något för alla som vill kontrollera sin vikt, säger Ingvar Wirfelt, VD på Midsona Sverige AB.

Naturdiet Low Sugar High Protein bars passar alla som är måna om sin vikt. De är lämpliga som proteinladdning för den som tränat eller som ett gott och nyttigare mellanmålsalternativ, och är berikade med vitaminer och mineraler som täcker 1/5 av dagsbehovet.

Våra nya bars kommer i smakerna Crunchy Chocolate och Raspberry Coco. De har lågt innehåll av kolhydrater och endast 1 gram socker men innehåller betydligt mer protein än Naturdiets andra bars. Varje bar ger endast 190 kalorier.

Bra före och efter träning
Sofia Antonsson, oberoende dietist och expert på viktminskning och beteendeförändring, menar att Naturdiet Low Sugar High Protein bars är bra för den som är medveten om sin vikt och vill öka motivationen till fortsatta förändringar.

-       Tack vare det höga proteininnehållet mättar barsen bra och är perfekta att äta före och efter träningen eller som mellanmål. Genom att ta som vana att äta en bar som mellanmål har du dessutom kontroll på ditt kaloriintag och slipper fundera över vad du ska äta.

Naturdiet Low Sugar High Protein bars går att köpa hos Coop och Bergendahls Food (City Gross och Matöppet) och är placerade i hälsohyllan. Produkterna finns i butik från vecka 45.

Produktfakta
Vikt: 50 g
Cirkapris: 19:90 kr

Vid intresse av produktprover, vänligen kontakta karin.muren@midsona.se.

För mer information vänligen kontakta:
Karin Murén, Communications Manager, Midsona Sverige AB, Tfn: 040-660 20 45, e-mail: karin.muren@midsona.se
Sofia Antonsson, oberoende leg dietist, legitimerad av Socialstyrelsen, Tfn: 0737-31 35 50, e-mail:
sofia@dietistsa.se

Om Midsona Sverige AB
Midsona Sverige marknadsför väldokumenterade produkter inom områdena kost och hälsa, naturläkemedel, förkylning och hygien för svenska apotek, för dagligvaruhandeln och för hälsofackhandeln.

Midsona Sverige ingår i den nordiska koncernen Midsona som är noterad på Stockholmsbörsen.