OKQ8 öppnar ytterligare en hållbar drivmedelsstation

OKQ8 fortsätter att etablera hållbara drivmedelsstationer runt om i landet. I dag invigdes OKQ8 Trelleborg – landets sjätte hållbara station – som är miljöoptimerad med maximal användning av hållbara material samt utrustad med sedumtak och solceller. Stationen erbjuder även en av Sveriges snabbaste biltvättar och fräsch och vällagad mat i OKQ8:s nya butikskoncept Quick To Go.

OKQ8 Trelleborg är en helt nyöppnad station som ligger i anslutning till den vältrafikerade Maglarpsrondellen. Stationen är landets sjätte hållbara drivmedelsstation – helt miljöoptimerad och nästintill självförsörjande på el.

–      Vi är otroligt stolta över att fortsätta bygga ut vårt hållbara stationsnät. Vi vill underlätta för människor i rörelse, och att vi dessutom kan hjälpa dem att göra hållbara val känns extra roligt. OKQ8 Trelleborg är en toppmodern station med bra placering som gör den lättillgänglig för såväl trelleborgsbor som boende i omnejd, säger Roger Blomstrand, Head of Retail Sales på OKQ8.

OKQ8 Trelleborg är byggd med maximal användning av hållbara material. Man har exempelvis använt sig av träbalkar istället för stålbalkar som binder CO2och kräver mindre energi invändigt. Genom att förse stationen med sedumtak och solceller i kombination med bergvärme och frikyla är stationen i princip självförsörjande vad det gäller energi. En ny laddningsstolpe för elbilar har även installerats för att tillgodose behovet av det ökande antalet elbilar som används idag.

En av Sveriges snabbaste biltvättar
OKQ8 Trelleborg är bland de första stationerna med att erbjuda kunderna en av Sveriges snabbaste biltvättar, med en tvättbana som kan tvätta upp till femtio bilar per timme.

Vällagad mat i Quick To Go-konceptet
Det nya Quick To Go-konceptet innebär att OKQ8 erbjuder människor i rörelse ett gott mål mat på vägen. Kunden erbjuds fräscha sallader, pizza på färska råvaror med frasig botten, smörgåsar med olika fyllningar som grillas på beställning, kycklingspett och wraps. Det finns även möjlighet att köpa färskt bröd hela dagen liksom nybakade frasiga wienerbröd och muffins. Stationen har en loungedel med stora fönster och bekväma sittplatser. Konceptet innebär även att det är lättare för kunderna att hitta rätt produktval till bilen.

Den 1-2 oktober bjuds besökare på kaffe och smakprover från det nya Quick-To-Go-konceptet. Under invigningen får bilägare även möjlighet till en gratis biltvätt, ”Renast”, till ett värde av 175 kronor.

För mer information vänligen kontakta:
Roger Blomstrand, Head of Retail Sales på OKQ8.

E-mail: roger.blomstrand@okq8.se

Jonas Lindström, tf försäljningschef sydväst på OKQ8.
Telefon: 070- 168 19 32
E-post: jonas.lindstrom@okq8.se

OKQ8 – För människor i rörelse
På OKQ8:s stationer finns produkter och tjänster som underlättar för människor i rörelse. OKQ8 tillhandahåller, förutom drivmedel, marknadens bästa service, tillgänglighet samt ett generöst sortiment av bilprodukter, dagligvaror, vällagad fräsch mat och ekologiskt kaffe. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet för såväl personbil som tung trafik. Många av våra 350 bemannade servicestationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och bilverkstäder. I företagets utbud finns även produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart, verkstäder och cykel. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.
OKQ8 arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Fyra år i rad har vi utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands och som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se.